BF September 2016
Hej! Grattis till era plus! Jag är gärna med i denna tråd, jag plussade igår och har BF 6 september :) 22 år gammal och bor också i Malmö :)
Hej! Grattis till era plus! Jag är gärna med i denna tråd, jag plussade igår och har BF 6 september :) 22 år gammal och bor också i Malmö :)
Grattis! Hur känns det för dig? Var det planerat? :)
Åh så kul! Och spännande :D vårt var typ planerat. Körde på oskyddat och kravlöst sen september så var verkligen en mysig julklapp. Känner du av några symtom än?
Ja, det är så tidigt så jag fattar det fortfarande inte :P jag har ömma bröstvårtor och brösten känns svullna. Sen känner jag lite molvärk i rygg o mage emellanåt. Ska ringa på måndag och skriva in mig. Har du kollat upp något bra ställe än?
Ah! Jag satt o kika på cura men tror jag ringer till mamma mia på måndag. Blir lite närmare mig :)
Hej!! Hoppar in här! Plussade imorse! :D
Fjärde försöket efter MA i vecka 13. Har vd 5 september! :)
Tänkte ringa barnmorskan i morgon. Kommer att försöka ordna ett tidigt ultraljud denna gång. Har ni ringt än? :) eller det har ju varit jul förstås hehe. Fler som ska ringa imorrn?:)
Jag tänker ordna med det, går till privat bm så vi får se vad de säger, annars ringer jag sjukhuset :) Tror det ska gå bra pga mitt ma. Gick ju med ett dött foster i magen 1,5 månad nästan :(
Någon annan som har känningar i livmodern? Det har stuckit till under dagen idag och är så rädd för missfall.. Känns som en lättare mensvärk men värre än de tidigare dagarna.. Någon som känner igen det?:(
Ja det är växtvärk! :) Helt normalt!Fick missfall i september i v13, så de var inte längesen. Hoppas det ska gå hela vägen denna gång! :)
BF-LISTA
31/8-2016enlitenprick1/9-2016Anonym (Östergötland)JennskaAnonym (anonym tillsvidare)Cressida2/9-2016
Sådär har jag också haft till och från, men det har lagt sig lite. Är nästan mer orolig för det. Även fast allt annat känns "som det ska"!
Just det! två frågor till...
NÄR berättar ni för er släkt och vänner? Och när skriver ni in er hos barnmorskan?
Ha det bäst!
Ja jag är nyss fyllda 23 och inte många av mina vänner som är i samma stadie i sitt liv som jag. Dom flesta jobbar och festar så får nog underhålla mig själv eller skaffa fler vänner hehe.
Ja jag håller tummarna för mig, dig och alla andra i gruppen att vår fröer stannar och gror där inne :D
Ja, att vi ska va så snabb med livet hehe. Lite tråkigt är de ju då man gärna hade velat umgås med kompisarna och att dom skulle få barn ungefär samtidigt.
Jag har en kompis som är gravid i 4-5e månaden nu, men hon bor såklart långt ner i Göteborg :/
Nu är jag här igen och är orolig.. Växtvärk i livmodern kan det kännas som typ hugg eller typ som något vasst långt ner typ i underlivet? Usch för dessa symtom och upplevelser..
Det brukar kännas som mensvärk, och det kan kännas på olika sätt. Jag vet att man blir orolig, men kroppen reagerar på så konstiga sätt när man är gravid så att det mesta är normalt. Så länge du inte blöder en massa, kan du vara lugn. Även om det är svårt. Stress är inte bra för kroppen, så försök hitta positiva tankar som lugnar ner dig.
Fick tid till BM nästa vecka och även ett inbokat inskrivningsmöte. Nu känns det annorlunda och mycket mer verkligt! Bokade även in ett privat ul i vecka 11 för att stilla mina nerver :)
Jag skickade också meddelande till dig med min mail :)