• ettena23

BF September 2016

Hej!

Jag går gärna med i denna grupp. Jag plussade den 2 januari och har BF 9 september om jag inte minns fel. Det är mitt andra barn. Jag är 33 år och min man 36 år.

• ettena23
    Önskan94 skrev 2016-01-04 14:01:20 följande:

Nu är jag här igen och är orolig.. Växtvärk i livmodern kan det kännas som typ hugg eller typ som något vasst långt ner typ i underlivet? Usch för dessa symtom och upplevelser..

Det brukar kännas som mensvärk, och det kan kännas på olika sätt. Jag vet att man blir orolig, men kroppen reagerar på så konstiga sätt när man är gravid så att det mesta är normalt. Så länge du inte blöder en massa, kan du vara lugn. Även om det är svårt. Stress är inte bra för kroppen, så försök hitta positiva tankar som lugnar ner dig.
  • ettena23

Jag väntar oxå på symtom. Men som maken sa igår, jag kommer klaga högt den dagen de kommer få illa vill jag inte må .

• ettena23
    PellNiss skrev 2016-01-07 11:20:49 följande:

Jag kollar också varje gång jag går på toa så att det inte har kommit blod. Ena sekunden är man jättelycklig och det pirrar i hela kroppen. Och nästa sekund börjar jag tänka på allt som kan gå fel. Att höra "du måste tänka positivt" är nog dom orden som gör mig mest irriterad. Vad tror dom att jag försöker. Men oron går inte bara att tänka bort. Hur ska det gå när man har tonåringar? ! :p

Oron är bara ett tecken på att du bryr dig, att detta är viktigt för dig. Så jag skulle se det som något possitivt, så länge man inte mår dåligt av det .
Svar på tråden BF September 2016