• Itsmes

BF September 2016

Jag skriver här också! Har plussat svagt och hoppas på att hon ska stanna! Blir vårt första, och enligt beräkningarna så blir BF 5 Sept!

• Itsmes
    enlitenprick skrev 2015-12-29 21:42:55 följande:

Hej! Jag har bf 31 augusti, mitt första barn. Hoppas att det är ok att jag hänger på här.

Plussade för bara några dagar sen och har nog inte riktigt fattat än. Vi ska åka till mina föräldrar över nyår, så jag har inte ringt MVC ännu, tänkte göra det när vi kommer hem igen. Eller behöver man ringa på en gång efter man har plussat?

Grattis! :)

Jag bokade en tid via nätet. Sen kom jag på att jag inte ens visste vad jag skulle göra där, så ringde upp och frågade. Första är tydligen bara att prata en hel del, ställa massa frågor och ta en miljon prover lät det på henne. Så du kan nog absolut ringa efter nyår :)
  • Itsmes
    Önskan94 skrev 2016-01-01 21:59:56 följande:

Någon annan som har känningar i livmodern? Det har stuckit till under dagen idag och är så rädd för missfall.. Känns som en lättare mensvärk men värre än de tidigare dagarna.. Någon som känner igen det?:(

Sådär har jag också haft till och från, men det har lagt sig lite. Är nästan mer orolig för det. Även fast allt annat känns "som det ska"!
  • Itsmes
    Potatis skrev 2016-01-02 19:40:58 följande:

Hur är era symtom?

Jag trodde att det skulle vara mer likt förra graviditeten, men inte det.
    Det jag känner av än så långe är molvärk (sedan äl) samt illamående (främst på morgonen/fm). Brösten ömmar vääääldigt lite och inte hela tiden. Med sonen var det tvärtom. Hade grymt ont i brösten och ett illamående från h-vetet...(kom visserligen senare).

Jag är så himla orolig att få MF... Hade glömt bort hur det var att ha denna oro. Kan ha något med brösten att göra.. Tycker att dom borde ömma mer, men det är väl olika från gång till gång antar jag.. Nåja, bara att hålla tummarna och hoppas att allt går bra :)

Jag vet knappt vilka symptom man ska ha såhär tidigt! Men har varit lite illamående, haft växtvärk, varit tröttare och frusnare än vanligt och varit yr. Och brösten har vuxit något enormt.
    Och blivit extremt känslig mot lukter så som cigaretter.

Men det känns lite overkligt att allt ska komma så tidigt!
  • Itsmes
    elinme skrev 2016-01-03 09:46:23 följande:

Just det! två frågor till...
    NÄR berättar ni för er släkt och vänner? Och när skriver ni in er hos barnmorskan? 

Ha det bäst!

Jag plussade svagt 23e och berättade för mina föräldrar på julafton. Sen inväntade vi tills jag fick ett starkt plus. Men jag håller det inte hemligt, men skriker inte ut det på sociala medier heller. Berättar när jag träffar vänner :)

Skriver in mig hos barnmorska på fredag, har förmycket frågor för att vänta, haha!
  • Itsmes
    Ems85 skrev 2016-01-07 16:04:28 följande:

Vet inte om ni tycker det är för tidigt men vad säger ni om att skapa en hemlig fbgrupp för oss som ska ha i September?

Jag är med i en grupp för sonen som startades upp här. Så mycket roligare att följas åt så.

Tycker jag hade vart en superidé!
  • Itsmes
    That is life skrev 2016-01-07 19:36:41 följande:

Jag är Anonym (Anna)

Jag döper den till Septemberbebis 2016. Pm:a eran mailadress så bjuder jag in  :)

Jag förstår inte riktigt hur man pmar haha! Funkar det från appen eller bara via webbläsare?
  • Itsmes
    That is life skrev 2016-01-07 22:13:07 följande:
    Rättar mig själv. Gå till din inbox välj skicka meddelande och i rutan "till" skrriver du This is life       sen skriver du bara din email och skickar den så fixar jag det.
    Gick det att skicka? Får inget om att det skickats!
Svar på tråden BF September 2016