Inlägg från: pannkakan87 |Visa alla inlägg
  • pannkakan87

BF September 2016

Hej!! Hoppar in här! Plussade imorse! :D

Fjärde försöket efter MA i vecka 13. Har vd 5 september! :)

Tänkte ringa barnmorskan i morgon. Kommer att försöka ordna ett tidigt ultraljud denna gång. Har ni ringt än? :) eller det har ju varit jul förstås hehe. Fler som ska ringa imorrn?:)

• pannkakan87
    pannkakan87 skrev 2015-12-27 18:52:40 följande:

Hej!! Hoppar in här! Plussade imorse! :D

Fjärde försöket efter MA i vecka 13. Har vd 5 september! :)

Tänkte ringa barnmorskan i morgon. Kommer att försöka ordna ett tidigt ultraljud denna gång. Har ni ringt än? :) eller det har ju varit jul förstås hehe. Fler som ska ringa imorrn?:)

Bf inte vd... :P
  • pannkakan87
    Önskan94 skrev 2015-12-27 19:08:09 följande:
    Grattis!!:D Hoppas det går hela vägen denna gången! Kan man få tidigt ultraljud? Jag är på semester så jag tänkte ringa Mvc nästa måndag :)
    Jag tänker ordna med det, går till privat bm så vi får se vad de säger, annars ringer jag sjukhuset :) Tror det ska gå bra pga mitt ma. Gick ju med ett dött foster i magen 1,5 månad nästan :(
  • pannkakan87
    mlila skrev 2015-12-27 19:04:55 följande:
    Grattis till plusset :D Jag ska också ringa imorgon. Ska sikta på ett första besök i v6-7 och ett tidigt ultraljud i v10. Försöker att bara ta det chill men svårt :P
    Jag skulle helst vilja ha ul ännu tidigare i typ v9. Men tar vad jag får :P Hoppas att vi får bra tider bägge två! :)
  • pannkakan87
    mlila skrev 2015-12-28 09:06:43 följande:
    Godmorgon! Har du ringt än? :) jag fick tid för inskrivning 18/1. Jag är då i v8 (7+3). Verkade vara rätt tight med tid så får se när jag får göra tidigt ul.
    Alltså jag har försökt att ringa sen klockan åtta imorse!! Det tutar antingen upptaget eller så är det ingen som svarar. Så himla irriterande! Men jag tror att jag lyckades lämna ett meddelande. Det kom ett pip och så talade jag in ett meddelande så jag hoppas att de ringer upp mig. :P Kan ju inte sitta vid telefonen hela dagen!
    Antagligen många som ringer nu efter jul. :)
    Skönt att du fick en rätt tidig inskrivning!Solig

Sist hade jag inte förrän i vecka 12. Vi får se vad jag får denna gång. Men jag vill helst göra vul innan inskrivningen.. Vill inte sitta där och prata en massa och inte ens veta om bebisen lever eller inte. :/ Been there done that. :(
  • pannkakan87
    mlila skrev 2015-12-28 15:28:58 följande:
    Oj, skönt att det gick att lämna meddelande i alla. Har du blivit uppringd än?
    Nej, det förstår jag. Borde väl inte vara några problem kan jag tycka. När är tidigaste vul du kan göra? Vecka 6? Håller verkligen tummarna för dig! 
    Ja bm ringde upp och nu har jag fått tid för vul i v8+6 och även inskrivning och kub test är bokat. :) känns bra! Det var inga problem att få ett tidigt vul, kostarsom ett vanligt läkarbesök sa hon. :) nu längtar jag till 2 feb! Hoppas på att få se ett tickande hjärta! :)
  • pannkakan87
    Caliz skrev 2015-12-28 21:37:50 följande:

Plussade idag????
    Måste testa imorgon igen med morgon urin????

Fick missfall i början av november och vågar inte riktigt vara glad....

Har BF den 8/9

Grattis alla andra??

Grattis!! :) fick missfall i september så är också orolig men har fått ett tidigt ultraljud i vecka 9 så det känns bra.
  • pannkakan87
    Caliz skrev 2015-12-28 22:00:20 följande:
    Tack och grattis själv :)
    Jag ska be om VUL och tidigt ultraljud.
    Ja det tidiga är ju vul:) sen har jag kub i vecka 13 och rul i vecka 19-20. :)
  • pannkakan87
    Caliz skrev 2015-12-29 21:01:27 följande:

Mitt pluss va spök pluss tog 2 grantest idag. Båda visa negativt :( så ledsen....
    Önskar er alla lycka till

Men nej så Tråkigt!! :(
    Har mensen kommit då?
  • pannkakan87
    Ejoma skrev 2015-12-30 23:01:48 följande:

hej, hoppar in är, plussade idag. har inte ringt mvc än då jag tog testet ganska sent så får ringa efter helgen :)

Sådärja :) Rätt tråd.
    Jag ringde i måndags redan och inbokat tidigt vul, inskrivning och kub i februari. :) Hoppas att det blir en riktigt bra månad. Tidigt vul blir 2 februari i vecka 8+6 eftersom jag fick ett MA i vecka 13 i september. Håller tummarna för att det finns en liten med pickande hjärta då. :) Bara en månad kvar nästan!

Annars så har jag förresten liknande symptom som dig.. Växtvärk, andfådd och värmevallningar. Har inte ont i brösten men de har blivit lite större redan! :P Har också metallsmak i munnen till och från. 
Svar på tråden BF September 2016