BF September 2016
Hej på er!
Plussade svagt på nyår och dagarna efter (blev starkare). Idag fick jag pluss på ett digitalt. Så går allt bra blir det bf 10 september. Andra barnet. Sonen är född 2014 :)
Hej på er!
Plussade svagt på nyår och dagarna efter (blev starkare). Idag fick jag pluss på ett digitalt. Så går allt bra blir det bf 10 september. Andra barnet. Sonen är född 2014 :)
Hur är era symtom?
Jag trodde att det skulle vara mer likt förra graviditeten, men inte det.
Det jag känner av än så långe är molvärk (sedan äl) samt illamående (främst på morgonen/fm). Brösten ömmar vääääldigt lite och inte hela tiden. Med sonen var det tvärtom. Hade grymt ont i brösten och ett illamående från h-vetet...(kom visserligen senare).
Jag är så himla orolig att få MF... Hade glömt bort hur det var att ha denna oro. Kan ha något med brösten att göra.. Tycker att dom borde ömma mer, men det är väl olika från gång till gång antar jag.. Nåja, bara att hålla tummarna och hoppas att allt går bra :)
Vi har berättat för våra två barn (5 och 8 år). Det är ju fortfarande väldigt tidigt men vi ville att de skulle få veta först och skulle det nu ske något så känns det naturligt att de får "vara med" på det också.
Någon som bor nära Luleå här?
Vi kommer vänta med att berätta. Sist berättade vi för närmsta familjerna direkt men det var så jobbigt att behöva höra av sig till alla och berätta om missfallet så vi känner att vi vill avvakta tills vi känner oss mer "säkra" på att det blir av denna gång.
Jag har en del symtom, trött, sover dåligt om nätterna, illamående som kommer och går, humörsvängningar, molvärk som kommer och går, och så har brösten växt och ömmar till och från. Så himla märkligt bara att jag har superont i brösten på kvällarna när jag ska sova, men när jag vaknar på morgonen är det inte så farligt - knappt märkbart. Är det vanligt att det kommer och går sådär?
Vet inte om ni tycker det är för tidigt men vad säger ni om att skapa en hemlig fbgrupp för oss som ska ha i September?
Jag är med i en grupp för sonen som startades upp här. Så mycket roligare att följas åt så.
Godmorgon! Är det någon mer än jag som upplever yrsel? Imorse vaknade jag med illamående, yrsel samt är jag skakig.... Blir hemma från jobbet. :/
Sen verkar jag REDAN(?!) börja känna av foglossningar. Låter märkligt men det är den känslan jag har. Jag hade ganska mycket med sonen som fyller 2 år nu.
Jag har försökt mejla min mejl för att få gå med i fb-gruppen men det verkar inte gå via telefonen??