Vad har ni i lön? Vart jobbar ni?
Tänker såhär, jag börjar!
Ålder: 27
Bor: Mellersta Sverige
Gör: Student
Tjänar: (lånar ju tyvärr i mitt fall) csn men jobbar ibland extra så utöver csn kanske jag tjänar 2-3.000
Tänker såhär, jag börjar!
Ålder: 27
Bor: Mellersta Sverige
Gör: Student
Tjänar: (lånar ju tyvärr i mitt fall) csn men jobbar ibland extra så utöver csn kanske jag tjänar 2-3.000
40 år
Administratör i en kommun i Stockholms län
32.0000:-
Kvinna, 49, administratör i offentlig verksamhet; för tjänsten krävs av outgrundlig anledning högskoleexamen. 28 000/månad.
Kvinna, 49, administratör i offentlig verksamhet; för tjänsten krävs av outgrundlig anledning högskoleexamen. 28 000/månad.
Bor i mellansverige
Yrke: Nätverkstekniker på ett stadsnät
Lön: 34500 kr + ev ob
Är väl nöjd men skulle inte ha nåt mot att tjäna 40 000 kr.
Känns som man stampar kring samma lön hela tiden.
I sverige är det svårt att bli rik på att jobba. Har du hög lön så tar staten av dig hälften i skatt i allafall. Det är till att ha turen att födas med pengar, vinna pengar eller satsa på asylindustrin genom att hyra ut nåt gammalt ruckel till "ensamkommande" för priset av vad det kostar att ta in på 5 stjärnigt hotell.
Då har staten plötsligt hur mycket pengar som helst att strö ut.
Konstigt land detta...
Kvinna, 26.
Yrke: Arkivarie i kommun.
Lön: 29.000 kr före skatt.
Jag är väl inte överdrivet nöjd med tanke på att jag har spenderar fyra år på universitet och numera även jobbar en del med IT.
38 år.
Bor i norrländsk glesbygd.
Har 29 000 kronor i månaden, drygt 10 000 mer än vad medianlönen ligger på i hemkommunen. Ligger några tusenlappar under mellanchefslön.
26 år, jobbar i butik och har på heltid ca 30000kr. Men detta är i Norge måste jag tillägga.
29 år
Göteborg
Systemutvecklare
33 000:-
Pensionsmyndigheten i kundtjänsten.
Tjänsten krävde högskoleexamen.
25 300 kr