Förskollärare, vad tjänar ni?
Förskollärare med förskollärarexamen i vilken del av landet arbetar ni och vad har ni i lön? Trivs ni med ert jobb?
Är antagen till VT16 och nyfiken!
Förskollärare med förskollärarexamen i vilken del av landet arbetar ni och vad har ni i lön? Trivs ni med ert jobb?
Är antagen till VT16 och nyfiken!
27.500, uppsala, nej funderar starkt på att göra ngt annat efter föräldraledigheten
Okej! Arbetat länge inom fsk? Fler?
Puttar också i denna
Inga förskollärare här och vill dela med sig?
Västmanland 24094kr
Jobbat som förskollärare 3 år ungefär
24900kr. Norduppland. Jobbat 2 år. Älskar jobbet!
25.500 med erfarenhet
Okej, spännande ! :) o kul att ni trivs! ! Fler?
Har 29.500 kr och extra semestervecka samt så är jag även ansvarig på förskolan när chefen inte är där.
Dock tjänar jag minst av alla mina gamla kurskamrater men högst på mitt jobb. Jobbat i tre år.
Trivs bra men önskar mig engagerade och positiva kollegor för det är jobbigt försöka driva en verksamhet ensam. Att ha bra kollegor är jätteviktigt dvs att man jobbar mot samma mål och fungerar som ett arbetslag och hittar lösningar och möjligheter tillsammans.
Börjar tvivla på om jag orkar jobba som förskollärare. Kanske får jag söka jobb på en annan förskola.
Har 29.500 kr och extra semestervecka samt så är jag även ansvarig på förskolan när chefen inte är där.
Dock tjänar jag minst av alla mina gamla kurskamrater men högst på mitt jobb. Jobbat i tre år.
Trivs bra men önskar mig engagerade och positiva kollegor för det är jobbigt försöka driva en verksamhet ensam. Att ha bra kollegor är jätteviktigt dvs att man jobbar mot samma mål och fungerar som ett arbetslag och hittar lösningar och möjligheter tillsammans.
Börjar tvivla på om jag orkar jobba som förskollärare. Kanske får jag söka jobb på en annan förskola.
Jag tar examen om 1 år och jag har hört att i Göteborg så ligger igångslönen mellan 26 000 - 28 000 just nu .
Jag tar examen om 1 år och jag har hört att i Göteborg så ligger igångslönen mellan 26 000 - 28 000 just nu .
Förskolelärare i Göteborg, jobbat 2,5 år och har 26200:-
Det hade varit skoj om lönen ökade i samma takt för oss som har jobbat ett tag. Jag jobbar i Göteborg och har 25300kr/månaden. 4 års erfarenhet.
Funderar ofta på om man inte borde byta yrke. Förutsättningarna för att göra ett bra jobb blir sämre och sämre. Men än så länge har fördelarna (barnen och föräldrarna) vägt upp nackdelarna (kollegorna, chefen, ekonomin och stora barngrupper).
Jag studerar till fsk lärare 1a terminen i Sthlm.
Här är ingångslönen mellan 30-35.000 beroende på var man söker tjänst. Det är brist på fsk lärare.
Jag undrar om ni som jobbat några år känner att det är mycket stress pga av de stora barngrupperna?
Men iallafall Göteborgs stad ser sig själva som en enhet och stadsdelarna har kommit överens sinsemellan att inte lönekonkurrera med varandra. Så vill jag byta jobb för att få upp lönen måste jag antingen flytta eller söka mig till en friskola.