Inlägg från: Anonym (Kungsörare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kungsörare)

Kungsör? Jag vill veta allt!

Hej!

Är uppvuxen i Kungsör. Har barn men som ännu ej börjat dagis, så vågar inte svara på hurvida det ev är fullt.

Har själv gått på Hagaskolan i tre år (numera är det väl upp t.o.m 5:e klass där). Trivdes bra där då i alla fall :)

Personligen tycker jag att Kungsör är lugnt och trivsamt. Man känner många, eller åtminstone känner igen. Min sambo flyttade hit från en större ort och trivs bra.

Finns idrottsföreningar som passar de flesta. Var man än bor i Kungsör så är det nära till typ allt. Även nära till närliggande orter ju :) är det något speciellt annat du vill veta om att bo här?

• Anonym (Kungsörare)

Jag tror att kön är ganska lång, men inte överdrivet. Finns flera olika dagis och man tycker ju att nåt borde ha plats :) Vi skulle söka plats och var ute ca 6 månader i förväg och då var det tydligen "väldigt god tid" (sen blev det ändrade planer). Ska snart skicka in papper och ordna dagisplats till slutet på nästa år/början på 2017. Kanske är svårt att få det man helst önskar med kort varsel, men nåt borde finnas.

Ring och prata med barnomsorgen annars. Finns också en reklamfilm om kungsör på kommunens hemsida.

Jag har inte bott nån annanstans, men skulle inte kunna tänka mig att flytta :)

Svar på tråden Kungsör? Jag vill veta allt!