• LillaLady1

Få hjälp med upprepade missfall

Hej,

Jag hoppas hitta någon som kan ge mig tips i mitt desperata sökande på hjälp. Jag har dom senaste 4 åren genomgått 18 misslyckade graviditeter. Läkare i Sverige gav mig levaxin i somras men då missfallen fortsatt trots att mitt TSH är nere på 1,0 sökte jag och min man oss utomlands. Jag fick då reda på att det är mitt immunförsvar som förstör för mig. Jag har haft antikroppar mellan 550-1000 i flera år och läkaren i London upptäckte att TNF alfa ligger på 37. Han behandlar detta med humira som skall dämpa immunförsvaret. Problemet är att efter flertalet resor för provtagningar och provsvar tycker jag att det borde gå att få hjälp hemma i Sverige. (Börjar bli riktigt dyrt) Om jag skall fortsätta gå till min läkare i london och hämta ut min medicin här får jag bekosta den själv och den är väldigt dyr. Jag har pratades flera läkare om detta och alla säger nej. Vi behandlar inte detta med humira. Dom behandlar inte detta överhuvudtaget. Dom kan inte ens ta tester på TNF. Jag bad min läkare skriva en remiss till en fertilitetsklinik där dom kan ta dessa tester men det ville han inte då han tyckte det var taskigt mot den engelska läkaren. Han sa även att det är lätt att bli desperat och försöka med allt i min situation och att humira antagligen inte kommer fungera. Känns som om alla vill att jag ska ge upp. Har fått utmattningssyndrom som läkaren tror har att göra med sköldkörteln vilken är TNF alfa så fel. Förstår inte varför man inte kan behandla grundorsaken och istället riktar in sig på symptomen här i Sverige.

Vad har ni för erfarenhet utav detta? Någon som kan komma med några tips om vad jag kan göra?

Svar på tråden Få hjälp med upprepade missfall