Inlägg från: Griseknoen35 |Visa alla inlägg
  • Griseknoen35

Hjälp, har barn utan att fått veta!?

Underhåll går att ta genom fk och då räknar fk ut vad du har råd med och går du på soc har du ingen inkomst antar jag så då behöver du förmodligen inte betala något utan fk gör det (du får ingen skuld så länge du betalar det fk räknar ut att du har råd med). Hur gammalt är barnet?

• Griseknoen35
    Anonym (What) skrev 2015-12-18 03:09:20 följande:

Fast detta låter väldigt märkligt... Har mamman uppgett dig som pappan efter 2 år? Så går det inte riktigt till. När ett barn föds så skickas brevet hem dit mamman är folkbokförd, föräldrarna blir kallade för att skriva på papper (eller först ta dna-test om man är osäker på vem pappan är). Mamman kan uppge fader okänd, men det finns det skyldigheter att utreda vem som är pappan till barnet.

Det funkar inte riktigt så att du får hem ett brev från fam.rätten där det står att du har fått barn (dessutom efter 2 år..)

Sorry, men jag tror du ljuger.

Mamman kan hållt tyst men gett efter utav hård press från familjerätten efter två år eller familjerätten har fått nyss på annat sätt att han är en eventuell pappa. De är jäkligt envisa för att få fram vem pappan är och det är inte så enkelt att bara uppge fader okänd, det blir en utredning och upprepade möten. Det händer faktiskt, så varför skulle han ljuga? För att just detta inte händer i den bild du har av verkligheten eller för att det inte händer just dig?
  • Griseknoen35
    Sarakechi skrev 2015-12-18 03:58:25 följande:

Och som alltid "Åh Gud nej, jag klarar inte barn, men att knulla utan kondom går bra", eller var det klassikern med sliddjuret som sa att hon tog p-piller o kastade det i toan? Skäms alla jävlar som gör det!

Skulle inte du få en chock och ev panik om du plötsligt får veta att du har ett barn på x antal år? Precis som många blivande föräldrar får panik i början eller under graviditeten av att bli föräldrar som är en stor omställning så får ts det nu. Ts har inte chansen att förbereda sig känslomässigt att bli pappa, han har inte fått chansen att hålla i sitt nyfödda barn, se sitt barns första steg eller få höra de första orden. Du kan inte överhuvudtaget försöka sätta dig in i hans situation? Att bli förälder är en stor omställning. Ingen liten skitsak precis och på det har han blivit grymt sviken och fråntagen sin roll som pappa under en lång tid. Självklart har ts rätt till kalla fötter som många med planerade barn får under graviditeten och även i början. Hur många har inte suttit med sin nyfödda bebis och tänkt "hur tusan ska jag klara det här?". Varför har inte ts rätt till den typ av känslor? Han har precis fått veta detta, han måste ju få tid att smälta det här och det är ju jätte bra att han kontakter hjälp för att ta i tu med sina tankar och mående. Han behöver stöd och inte såna kommentarer som dina.
Svar på tråden Hjälp, har barn utan att fått veta!?