Inlägg från: SaraAnderssonnn |Visa alla inlägg
  • SaraAnderssonnn

Hur vet man att hemmet är hemsökt?

I mina föräldrars hus där jag är uppväxt har jag upplevt rätt många underliga saker.
    Det är allt ifrån att radion, flera har satt igång sig självt samtidigt, det var inga speciellt nya apparater och man måste komma åt en knapp för att sätta på dom. 

När jag stog och städade en dag sattes radion i mitt rum på, trodde bara jag hade glömt att jag hade den på så jag fortsatte med mitt städande. Någon minut senare så blev ljudet starkare så jag gick in i mitt rum men det var fortfarande på samma volym som tidigare, sedan när jag öppnar min systers rum som var stängt så står hennes radio på och spelar, och jag förstår inte än idag hur det går ihop sig. 

Ett annat tillfälle var när jag hade lagt mig och skulle sova. Jag hade en väska breved sängen med olika saker i, smink osv eftersom att ja hade sovit över hos en vän dagen innan. Och helt plötsligt så börjar det låta ifrån väskan, det krafsade och rörde om i väskan. Och då var jag ändå 18 år men det skrämde skiten ur mig. 
    Min dörr var stängt, jag hade inga djur i rummet och inga fönster öppna, det slutade med att jag sov i soffan.

Jag har också känt en vindpust smeka mitt hår, min kind. Vilket får en verkligen att rysa till och gräva ner sig under täcket. 

Det fanns också tillfällen då jag somna på soffan på nedervåningen och vaknar av en smäll kan man säga, och jag känner mig alltid iakttagen just ifrån samma hörn i rummet varje gång.

Jag är ganska öppen och troende på dessa saker, jag tycker det är riktigt intressant men väl när det händer något så är det inte lika kul länge Cool 

Svar på tråden Hur vet man att hemmet är hemsökt?