Vet att andra nämnt tidigare också saker som jag håller med om. Exempelvis att man kan bli irriterad på om någon hjälper en med något som hade varit bättre att klara av själv.
Män vill t.ex ofta visa hjälpsamhet mot kvinnor vilket kan vara trevligt och positivt. Men ibland handlar detta också om att de vill få egen bekräftelse på att de är kunniga. Gäller särskilt praktiska saker.
Om jag exempelvis ska laga en punka på cykeln hemma vill jag försöka klara detta själv. Då kan min man när jag knappt börjat, dvs bara lagt sakerna på plats, gå förbi och säga gör si eller så. Då blir jag irriterad eftersom jag velat komma på det själv. Jag hade redan tidigare berättat att jag skulle byta däck och att jag gjort det tidigare. Då tycker jag den andra personen bör avvakta tills man (om) ber om hjälp.
Okända män ska också ofta "hjälpa" en med hur man exempelvis håller klubban vid minigolf, kön vid biljard etc. Fruktansvärt irriterande. Känns integritetskränkande då detta bara sker om man är ett gäng kvinnor som spelar och som vill umgås och ha trevligt med varandra.