Inlägg från: Anonym (Jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag)

Trött på lögner och LCHF!

Anonym (Bellas) skrev 2015-12-15 08:42:31 följande:

Kan man undra

Rent statistiskt vad jag har hört så kommer alla som följer en kostplan av något slag, må det vara LCHF, tallriksmodellen, GI, medelhavskost, paleo osv att minska i vikt eller behålla den om det är vad man önskar.

Förutsatt att man följer planen!

Det är det folk inte gör, därför faller det!

En kan anse att hen följer tallriksmodellen. Men hen glömmer den där latten på väg till jobbet varje morgon, kanelbullen till fikat tre dagar av fem på kontoret, den halva chipspåsen på fredagskvällen och de fyra ölen på lördagen.

Det är allt det som gör att vikten ökar.

Eller den som anser att den är strikt LCHF'are men har svårt att släppa godis och gotte-grejen så att hen sitter i princip varje kväll och äter smält 86%-ig choklad med vispad grädde "för det får man"...

Och sen toppar sin portion med kvarg varje frukost med 1dl bär. Det är inte konsekvent. Hen missar också sin eftermiddagskaffe på centralstationen som innehåller mjölkersättning (torkad mjölk, alltså tillsatt pulver).

Var man bara konsekvent så vore det inga problem. Och man får visst göra avsteg. Men man bör välja sina tillfällen. Samt det faktum att de allra flesta av oss (även jag) har väldigt svårt att uppskatta mängd och gärna överäter...

Tack för mig!

Men om du äter så där återfunnen inte nyttigt inte LCHF . Bara onyttigt och du blir smäller . Ät när du är hungrig tills du är mätt inget mer .
Svar på tråden Trött på lögner och LCHF!