• Mollan79

Menopur - hur var det för er?

Hej
    Jag hade oxå gonal-f 1:a försöket men bytte sen till monopuren. Jag var jätterädd att blanda fel m.m men det har gått bra!
    Mitt råd är att ta god tid på dig. Jag skulle ta sprutorna kl 20.00 och 1:a kvällen började jag blanda på utsatt tid och blev stressad. Grät innan jag fått till det och i med sprutan haha. Men det finns så utförlig instruktion med i paketet och även videos på internet.
    Det enda kluriga för mig var doseringen på sprutorna. Jag skulle ta 400 och det var inte utmärkt på sprutan men med hjälp fr sambons mattekunskaper gick det bra oxå :)
    Lycka till

• Mollan79

Jag har inte riktigt siffrorna i huvet men jag tror det var typ 300 sen 375 osv så man fick räkna ut ungefär hur mkt om man skulle ha där i mellan.. Men ta fram en spruta ur förpackningen och titta så du känner dig säker. Sen är det bra att ha småfack i väskan så behållaren står upp rätt när man har den med sig. Tror inte det läcker ut men det blir bubblor i vätskan om den skumpar runt. Kram

• Mollan79

Du kan va lugn, jag har haft den med överallt. Förbrukad och grumlig har den inte blivit men den kan bli full med småbubblor när det skumpat runt. Men står den still en stund innan så försvinner det :)

Svar på tråden Menopur - hur var det för er?