Sarah32 skrev 2015-12-18 11:12:59 följande:
Hej!
Grattis till att det är så nära! Det är med blandade känslor man står inför detta, tycker jag. Det känns ju väldigt hoppfullt, men tänk om det inte funkar....då går det ju inte liksom....
Men jag känner mig ändå hoppfull, det ska gå:)
Hur kom det sig att ni bytte efter så lång tid? Blev det ytterligare fördröjning?
Alla mina vänner har barn, jag är jätteglad för deras skull, men jag tycker det är jobbigt att träffa dem ibland, det är ju mina egna tankar som spökar men man blir så konstant påmind, det är inte helt enkelt.
Hur har det gått för er på utredningen?
Solros skrev 2015-12-16 21:43:26 följande:
Jag känner verkligen igen mig. Vi började försöka i okt-13 så lite över två år. Vi var på vårt första besök hos calanderska för någon vecka sedan och ska få starta ivf i januari. Vi stod har stått i kö totalt 8el 9 månader.. Först på Sahlgrenska.
Vi trodde aldrig att det skulle vara så här svårt, men nu får vi se vad som händer med ivf. Mina tre närmaste vänner är gravida, så det är väldigt jobbigt att se hur deras magar växer. Det är ju det enda jag vill!
Visst är det så! Vi hoppas givetvis, men vågar inte tro på att det verkligen ska fungera. Mer
n hoppfull är vi båda. Just nu går jag bara och längtar till nästa mens i januari.
Vi hade från början fårr besked från Sahlgrenska att vi skulle få tid direkt efter sommaren, men när jag pratade med dem i augusti så var det i december som tidigast. En annan jag känner hamnade i kö samtidigt som oss och fick i decembert besked om att de kommer bli kallade i feb, så vi är glada att vi byte. Vi valde då att byta, sedan missade de att skicka alla papper, så det tog ytterligare tre veckor. Men nu är vi 'ntligen inne på Calanderska :)
Visst är man glad för alla som är gravida eller har barn redan :)
Under utredningen kom man fram till att min sambos sperimer hade nersatt rörlighet. Det sista testet visade därmot mycket bättre, men eftersom vi har försökt i över två år utan att lyckas så startar vi IVF.
Har ni hört något om kötiden för er?