• Pommac1

Efter 1,5 år

För oss fungerade tyvärr inte ivf heller. Har gjort fyra försök med olika resultat. Två återförandet blev det men inget som ville fortsätta utvecklas. Vi har försökt i snart fyra år och läkarna hittar inget fel på oss. Nu testar jag akupunktur och vitamin Q10. Testa något annat medans du väntar på ivf. Ivf är ju ingen garanti. vi kämpar vidare. Jag börjar också känna mig gammal! 31 år snart och jag har alltid tänkt att skaffa barn vid 20 års åldern och ja, nu ångrar jag att jag inte försökt tidigare.

• Pommac1
    Sarah32 skrev 2015-12-31 10:58:37 följande:

Hej, vad tråkigt att höra!

Jag har testat en del redan, som jag läst om - grapefruktjuice, rosenrot, borago...nu testar jag pergotime. Inget har dock funkat hittills, så jag hoppas på ivf iallfall.

Har ni funderat något på adoption?

Vi har pratat om det och det är något vi är överens om att göra ifall ivf inte fungerar för oss, vilket känns skönt, men det är jobbigt när tiden bara rinner iväg....

Gott nytt år! Hoppas att nästa år ruvar på en fin överraskning:)

Jag testade och grapejucie, rosenrot, munkpeppar osv tidigare. Innan vi gjorde IVF. Nu har jag läst på lite mer (förr var jag mer desperat) och om man vill förbättra äggkvaliteten så sägs det att akupunktur och q10 kan hjälpa till med det. Nu vet vi ju inte vad felet är eftersom de inte hittat något. Men öka kvaliteten vore nog bra. Man börjar ju bli gammal. Vi har inte pratat om adoption så mycket. Känns så drygt när det verkar ta flera år! Men jag är dåligt påläst. Så det kanske inte alls är så.
  • Pommac1
    Sarah32 skrev 2016-01-02 17:28:43 följande:

Ok, vart lägger de akupunkturen för det?

Nej, jag vet inte så mycket kring adoption heller, försöker ta en sak i taget. Men då det säkert tar sin lilla tid har vi iallafall bestämt att påbörja den processen om ivf inte fungerar för oss. På så sätt vet vi ju att vi får ett barn, på ett eller annat sätt.

På mig sätter man nålar i ryggen på vaden och på vristen. Jag går fyra gånger i månaden (innan ägglossning). Men man vet ju inte om detta hjälper heller. Ja, det är ju skönt att veta att man på något sätt får ett barn. Jag tror vi kan tänka oss ett livbåten barn om vi i te får några egna. Tror vi ska göra ivf några gånger till (men då måste vi ju betala själv).
  • Pommac1
    Sarah32 skrev 2016-01-05 17:00:57 följande:

Jag ringde faktiskt till Sahlgrenska nu i veckan men det verkar som att de har fått nya reglement, CA var inte längre ett alternativ att byta till utan det blir annat landsting isåfall och det känns inte aktuellt. Vi står planerade i juni, som det ser ut just nu. Satte även upp oss på "kort varsel listan" om ifall att det skulle gå fortare. Har 2 kurer med pergotime att pröva kvar och sedan är det ju "bara" 4 månader kvar......"den som väntar på något gott", eller hur var det?:)

Pommac1: Det låter spännande, jag är dock inte helt överförtjust i nålar så jag vet inte om akupunktur är min grej, men kanske lika bra att börja öva inför ivf.... Vart gjorde ni era ivf?

Solros: Så spännande! Ska bli roligt att följa dig här nu under våren, du får berätta lite om hur det går till så kan jag börja förbereda mig mentalt:) Har du fått en kort eller lång föberdelse? Det känns bra att försöka med pergotime, tyvärr har det inte tagit sig med de 2 första försöken men jag har 2 försök kvar. Ägglossningen blir väldigt stark, tror jag hade 2 ägglossningar denna gången, synd att det inte ville sig, hade gärna fått tvillingar:)

Jag har gjort mina ivf i Umeå och jag har fått tid direkt varje gång. Alltså jag har fått starta månaden efter. Men det är ju klart det är väl mindre befolkning här uppe. Ja, nålar blir det ju hursomhelst och blodprover. Jag är inte nålrädd men visst var det nervöst första gången (man blir ju så nervös att man gör fel) Gonal-f är absolut enklast. Menopur ska man blanda ihop själv och fylla upp egna sprutor. Med Gonal-f är det redan klart. Men man vänjer sig ganska snabbt och jag blev förvånad över hur enkelt det var. :) så det ska nog gå bra ska du se. :)
  • Pommac1
    Sarah32 skrev 2016-01-14 06:45:12 följande:

Ok, skönt att det gått så fort:) Även skönt att veta om det blir en andra vända:) Hur länge har ni försökt i helhet?

I maj har vi försökt i fyra år.
  • Pommac1

[quote=76241355][quote-nick]Sarah32 skrev 2016-01-18 06:43:43 följande:[/quote-nick]Ja, de är ju ett tag. Jag antar att man aldrig kommer att ge upp, så länge ingen säger till en att det aldrig kommer att gå. När gjorde du ditt sista IVF ?

[/

Nej man gör ju inte det. Vi ska ju kunna bli gravid enligt läkarna. Både enligt sjukhuset och ivf kliniken. Vi gjorde senast ivf i sept förra året.

Svar på tråden Efter 1,5 år