Sarah32 skrev 2016-01-05 17:00:57 följande:
Jag ringde faktiskt till Sahlgrenska nu i veckan men det verkar som att de har fått nya reglement, CA var inte längre ett alternativ att byta till utan det blir annat landsting isåfall och det känns inte aktuellt. Vi står planerade i juni, som det ser ut just nu. Satte även upp oss på "kort varsel listan" om ifall att det skulle gå fortare. Har 2 kurer med pergotime att pröva kvar och sedan är det ju "bara" 4 månader kvar......"den som väntar på något gott", eller hur var det?:)
Pommac1: Det låter spännande, jag är dock inte helt överförtjust i nålar så jag vet inte om akupunktur är min grej, men kanske lika bra att börja öva inför ivf.... Vart gjorde ni era ivf?
Solros: Så spännande! Ska bli roligt att följa dig här nu under våren, du får berätta lite om hur det går till så kan jag börja förbereda mig mentalt:) Har du fått en kort eller lång föberdelse? Det känns bra att försöka med pergotime, tyvärr har det inte tagit sig med de 2 första försöken men jag har 2 försök kvar. Ägglossningen blir väldigt stark, tror jag hade 2 ägglossningar denna gången, synd att det inte ville sig, hade gärna fått tvillingar:)
Jag har gjort mina ivf i Umeå och jag har fått tid direkt varje gång. Alltså jag har fått starta månaden efter. Men det är ju klart det är väl mindre befolkning här uppe. Ja, nålar blir det ju hursomhelst och blodprover. Jag är inte nålrädd men visst var det nervöst första gången (man blir ju så nervös att man gör fel) Gonal-f är absolut enklast. Menopur ska man blanda ihop själv och fylla upp egna sprutor. Med Gonal-f är det redan klart. Men man vänjer sig ganska snabbt och jag blev förvånad över hur enkelt det var. :) så det ska nog gå bra ska du se. :)