Sarah32 skrev 2015-12-15 06:45:06 följande:
Vet du hur det funkar med antal försök i Västra Götalandsregionen? (se konversation med Cyanea).
Jag har hört talas om att man kan byta och skulle gärna ringa och tjata, men min sambo tycker vi ska ta det lugnt och inte stressa....jag blir mer stressad av att det tar tid....men vi är ju två, så jag får nog snällt vänta.....:(
Hur tycker du att det har varit på CA?
CA är bra, de tog bra hand om oss. Jag är nöjd med dem, men vet inte hur det är på andra ställen :)
Västra götalandsregionen bekostar tre försök (tre äggplock). Om det finns någon gräns på antal återförande/försök vet jag inte... Oroa dig inte över det, de flesta blir gravida inom de här försöken. Blir du inte det, så hjälper det inte att oroa sig nu. Man får ta det då helt enkelt. stress är inte bra!
Jag förstår din sambo också, är ni ofriviligt barnlösa så kan det ju faktiskt bli något under tiden ni väntar. Man får försöka fokusera på varnadra.
Vi vi inte ha våra försök för tätt, kan bara säga att sexlivet är obefintligt under behandlingsperioden (för oss i alla fall) samt att det är väldigt psykist påfrestande. Vi vill ha tid för oss mellan försöken och vi lever som vanligt, planerar resor och jobb som hittills. Vi mår bäst av det. Blir vi gravida så ändrar vi på livet mer än gärna, men vår barnlöshet ska inte få knäcka oss.