Inlägg från: Anonym (Undrar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Undrar)

Endast umgänge 1 timme i veckan?

En bekant till mig som jag inte pratat med på ett tag har ett barn på snart 2 år. Senast vi snackade var tjejen fortfarande gravid men förhållandet var minst sagt tumult. Vi sprang på varandra här om dagen och vi snackar lite, kommer in på hans barn. Han säger att genom tingsrättsdom träffar han sitt barn endast en timme per vecka, bevakat. Varningssignaler börjar ringa och jag kan inte fråga varför, av respekt. Men jag kan inte sluta tänka på det. Vad kan en pappa ha gjort för att endast träffa sitt barn en timme i veckan, och bevakat för den delen? Jag blev chockad. Det måste väl vara otroligt ovanligt med så lite umgänge? Vad jag vet är han en skötsam och snäll person. Att deras förhållande inte var bra visste nog de flesta, men det får mig att undra om han är dömd för misshandel mot henne eller liknande. Någon som hört om någon liknande situation med så litet umgänge?

• Svar på tråden Endast umgänge 1 timme i veckan?
  • Anonym (Undrar)

Jag blev bara så chockad över hur lite umgänge han har. Allt jag vet är att förhållandet var väldigt tumult. Hon flyttade hem ett par gånger några veckor åt gången. Hon var snäll, givmild och gav ifrån sig ett "lugn" de gånger vi sågs och jag förstod varför han tyckte om henne så mycket. Hon var aldrig nåt för att gå ut och festa medan han var ute ganska ofta då han gillar att dricka, inget fel i det men jag funderar lite på om det var där problemet låg. Jag kan bara inte sluta undra.. det känns som ett fall för uppdrag granskning. Jag ville bara höra om det var nån som hade hört om nån liknande situation. En timme i veckan är ju en piss i havet, man hinner ju inte göra någonting. Jag undrar hur deras relation ser ut eftersom dom träffas så lite. Mina barn träffar tanten i kassan på Ica mer än så. Det är bara så hemskt. Och jag undrar om han gjort sig förtjänt av något sånt här.

Svar på tråden Endast umgänge 1 timme i veckan?