• Anonym (Jag)

Jag drömde att jag dog. Blev besviken när jag vaknade.

Det här handlar om en dröm, hittade ingen drömtråd så jag provar här.

För några veckor sedan gick min pappa plötsligt bort i hjärtfel, 60 år gammal. Det har varit väldigt tungt och ledsamt och det känns fortfarande overkligt. Nu efter det har jag börjat drömma väldigt märkligt på nätterna och i natt hade jag en dröm jag aldrig haft förr.

Jag drömde att jag gick ensam på stan, vet inte var det var. Jag gick upp mot en busshållplats och passerade två män som satt i en röd bil. De tittade på mig med ett förvånat/skräckslaget uttryck i ansiktet som att de förstod vad som skulle hända. Uppe vid busshållplatsen stod ytterligare två män. En av männen riktade en pistol mot mig och sköt. Han såg helt likgiltig ut. Kulan gick rakt igenom huvudet på mig och det blev alldeles varmt i skallen. Jag stapplade ner mot ett dike där jag rasade ihop på mage och blev liggande. När jag låg där visste jag att jag skulle dö men kände mig helt lugn. Jag hörde upprörda röster och sirener långt borta, sen blev det svart. När jag vaknade i sängen kände jag en otrolig besvikelse. Jag var också säker på att jag vaknade på ett sjukhus men i själva verket var jag på ett hotellrum.

Vad kan detta betyda? Har gått runt med en kvardröjande känsla av drömmen hela dagen.

• Svar på tråden Jag drömde att jag dog. Blev besviken när jag vaknade.
  • Anonym (Tilda)

Det kanske betyder att du innerst inne hoppas på att du får träffa din pappa den dagen det är dags för dig att lämna in. Det kan vara saknaden efter din pappa som gör att du drömmer så.

• Anonym (Hjärnan städar)

Drömmar är hjärnans sätt att bearbeta saker. Jag tror det är meningslöst att försöka "tolka" drömmar. Se det i stället som hjärnans sätt att "städa".

• Anonym (Tilda)

Ja, det är hjärnans sätt att bearbeta intryck och tankar. Och du har nog många tankar hos din pappa

Svar på tråden Jag drömde att jag dog. Blev besviken när jag vaknade.