Erik eller John?
Vilket av namnen Erik eller John tycker ni är finast? Storasyster heter Elsa
Vilket av namnen Erik eller John tycker ni är finast? Storasyster heter Elsa
Jag tycker Erik är finast men då dottern heter Elsa så blir det lite "valpkullsvarning"om sonen heter Erik. I det här fallet hade jag valt John, eller ännu hellre Johan. Fördelen med John är att det är gångbart i hela världen, något han kommer att bara tacksam för när han blir vuxen.
Båda namnen är väldigt fina och gångbara, jag tror dock John är finare med dotterns namn.
Jag tycker Erik är finast men då dottern heter Elsa så blir det lite "valpkullsvarning"om sonen heter Erik. I det här fallet hade jag valt John, eller ännu hellre Johan. Fördelen med John är att det är gångbart i hela världen, något han kommer att bara tacksam för när han blir vuxen.
Annars funkar ju John-erik.
Helt klart John. Så fint.
Båda är fina, men måste jag välja så föredrar jag Erik. Dock låter John bättre ihop med Elsa om man tycker att sånt är viktigt..?
Annars funkar ju John-erik.
Erik är för mig ett så vanligt namn att jag knappt hör hur det låter... Men det är ganska fint. Av dina två alternativ skulle jag helt klart välja John. Hur namnet går ihop med syskonets namn är inte jätteviktigt, tycker jag (så länge det inte är typ Ville och Valle). Elsa och Erik funkar bra!
John helt klart.
John är himla vackert i sig och bra på alla sätt, MEN det blir så lätt Johnny av det att jag hade skippat. Erik är underbart vackert, starkt, gångbart och bra. Älskar det och hade gärna döpt en son till det.
John är himla vackert i sig och bra på alla sätt, MEN det blir så lätt Johnny av det att jag hade skippat. Erik är underbart vackert, starkt, gångbart och bra. Älskar det och hade gärna döpt en son till det.
Erik är fint
John är i mina ögon bara värstingkillar som heter men det är säkert bara en slump
Erik är fint
John är i mina ögon bara värstingkillar som heter men det är säkert bara en slump
John är så fint. Så fint att min ena son heter det.
Han kallas aldrig för Johnny....Får alltid heta John.
John, för att det låter bättre ihop med Elsa. Annars är Erik(och David) de bästa pojknamnen ever. Förstår inte hur folk kan tycka att Erik är tråkigt och ett sånt namn man väljer om man inte kommer på något bättre. Det är otroligt gångbart, redigt och vackert.
Erik helt klart!
John är ett skurknamn.
Att John skulle vara mer internationellt förstår jag inte. Båda är väl lika mycket gångbara på engelska (om det är det man menar med internationellt- åker du till Kina är de väl lika dåliga).
John! Det heter min son i andranamn!
Erik är tråkigt. Känns som ett namn man lägger till som andranamn, bara för att.
Röstar för John.