• LindizJ

Erik eller John?

Vilket av namnen Erik eller John tycker ni är finast? Storasyster heter Elsa

• Svar på tråden Erik eller John?
  • BCH52

Jag tycker Erik är finast men då dottern heter Elsa så blir det lite "valpkullsvarning"om sonen heter Erik. I det här fallet hade jag valt John, eller ännu hellre Johan. Fördelen med John är att det är gångbart i hela världen, något han kommer att bara tacksam för när han blir vuxen.

• Cilla93

Båda namnen är väldigt fina och gångbara, jag tror dock John är finare med dotterns namn.

• LindizJ
    BCH52 skrev 2015-12-12 11:36:19 följande:

Jag tycker Erik är finast men då dottern heter Elsa så blir det lite "valpkullsvarning"om sonen heter Erik. I det här fallet hade jag valt John, eller ännu hellre Johan. Fördelen med John är att det är gångbart i hela världen, något han kommer att bara tacksam för när han blir vuxen.

min numera avlidne farfar hette John, så därför står det mellan det eller Erik som också finns i släkten
  • Ful Anka

Annars funkar ju John-erik.

This is my life and I don't care
  • Natulcien

Båda är fina, men måste jag välja så föredrar jag Erik. Dock låter John bättre ihop med Elsa om man tycker att sånt är viktigt..?

• Babyfeber
    Ful Anka skrev 2015-12-12 11:43:52 följande:

Annars funkar ju John-erik.

This is my life and I don't care
    Nej inte dubbelnamn :o

Jag tycker båda är fina. John låter bäst med Elsa enligt mig.
  • minerva123

Erik är för mig ett så vanligt namn att jag knappt hör hur det låter... Men det är ganska fint. Av dina två alternativ skulle jag helt klart välja John. Hur namnet går ihop med syskonets namn är inte jätteviktigt, tycker jag (så länge det inte är typ Ville och Valle). Elsa och Erik funkar bra!

• fluu

John är himla vackert i sig och bra på alla sätt, MEN det blir så lätt Johnny av det att jag hade skippat. Erik är underbart vackert, starkt, gångbart och bra. Älskar det och hade gärna döpt en son till det.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Cilla93
    fluu skrev 2015-12-14 13:54:08 följande:

John är himla vackert i sig och bra på alla sätt, MEN det blir så lätt Johnny av det att jag hade skippat. Erik är underbart vackert, starkt, gångbart och bra. Älskar det och hade gärna döpt en son till det.

Oj tänkte inte på att det nog blir Johnny. John är himla fint men Johnny tycker jag inte alls om. Svårt att välja mellan John och Erik.
  • IsDimma

Erik är fint
    John är i mina ögon bara värstingkillar som heter men det är säkert bara en slump

• Babyfeber
    IsDimma skrev 2015-12-14 19:35:30 följande:

Erik är fint
    John är i mina ögon bara värstingkillar som heter men det är säkert bara en slump

För mig är det intelligenta killar med bra betyg. Vad olika det kan vara :)
  • Jenna0808

John är så fint. Så fint att min ena son heter det.

Han kallas aldrig för Johnny....Får alltid heta John.

• charlie00

John, för att det låter bättre ihop med Elsa. Annars är Erik(och David) de bästa pojknamnen ever. Förstår inte hur folk kan tycka att Erik är tråkigt och ett sånt namn man väljer om man inte kommer på något bättre. Det är otroligt gångbart, redigt och vackert.

• Rani

Erik helt klart!

John är ett skurknamn.

Att John skulle vara mer internationellt förstår jag inte. Båda är väl lika mycket gångbara på engelska (om det är det man menar med internationellt- åker du till Kina är de väl lika dåliga).

• LindizJ
    fluu skrev 2015-12-14 13:54:08 följande:

Tror jag inte skulle hända i vår familj eftersom min pappa heter Johnny. (Min farfar hette John och när min pappa föddes så var det en ny John, alltså en Johnny)
  • fluu
    LindizJ skrev 2015-12-20 22:28:15 följande:
    Tror jag inte skulle hända i vår familj eftersom min pappa heter Johnny. (Min farfar hette John och när min pappa föddes så var det en ny John, alltså en Johnny) smile5.gif
    Kanske inte inom familjen, men bland vänner och andra.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Ätstörtbarn

Erik är tråkigt. Känns som ett namn man lägger till som andranamn, bara för att.

Röstar för John.

Svar på tråden Erik eller John?