• JOHA80

Prednisolon mot missfall - vem kan skriva ut?

thejosef skrev 2015-12-11 20:33:55 följande:

Hej! Efter mitt sjätte missfall tipsade mig en doktor på copenhagen fertility clinic att ta prednisolon 5mg nästa gång jag blev gravid pga många med autoimmuna sjukdomar i familjen. Nu testade jag positivt för tre dagar sen men han vill inte skriva ut det till mig, antagligen för att jag inte blev ivf patient som planerat. Min svenska gyn vägrar. Fertilitetsavd på Sophiahemmet gör det inte för att det inte har forskats om i Sverige. Jag stångar mig blodig. Hur svårt ska det vara? Någon som vet någon i Stockholmstrakten som är positiv till detta och skriver ut?

Hej,

Kanske pröva att ringa mottagningen Fertilitetsplus och Marie Antsonsson (ligger vid Gärdet i Stockholm) och fråga? 

Lycka till!
  • JOHA80

? eller detta kanske inte är aktuellt längre? såg just datumet på första inlägget.

• JOHA80
    thejosef skrev 2016-01-20 13:22:06 följande:

Tack för svaren! Jag fick missfall i vecka 10 efter att ha sett ett tickande hjärta i vecka nio. Är nu 42 så vet inte om jag orkar hålla på längre, sjunde missfallet. Har en son på tre år som jag är så tacksam för. Om jag blir gravid igen vad ska jag testa, förutom att åka till dr d i Aten? Prednisolon 10mg. Trombyl. Progesteron. Omega 3, d-vitamin, tomatjuice? Hur mycket och hur länge? Tips mottages tacksamt!

Hej igen, såg detta först nu (sorry - jag läste inte igenom tråden innan jag svarade).. så ledsen för din skull! Kram
Svar på tråden Prednisolon mot missfall - vem kan skriva ut?