• blondie1

Avboka resa?

Hej! (den här frågan ligger med största sannolikhet i fel kategori tyvärr, men det var svårt att hitta en passande).

Jag har en resa till Thailand bokad om ungefär en vecka. Jag har länge känt att jag inte riktigt vill åka och haft ångest när jag tänkt på att jag nog måste. Häromdagen var jag hos läkare och fick konstaterat att jag är inne i en depression så jag fick antidepressiv medicin och sömntabletter samt en sjukskrivning på 4 veckor. Nu till frågan: OM jag inte orkar/kan komma iväg på min resa, är det nån som vet om man kan få lite av pengarna tillbaka från flygbolaget då? Det är nämligen inte ens jag som betalat resan så att iaf få tillbaka lite och sen att jag själv försöker spara ihop och ge tillbaka till min pojkvän som jag fått resan av vore skönt. Jag har en vän som inte kom iväg på en resa hon hade bokat för nåt år sen och hon fick lite pengar tillbaka, men till skillnad från mig så har hon haft psykisk ohälsa hela sitt liv så hon har massa journaler och liknade att visa upp så folk förstår allvaret i hennes situation, om ni förstår hur jag menar. Jag har bara denna sjukskrivningen från nu.

Frågan är alltså om ni tror att min anledning till att inte åka "räcker" för att få pengar tillbaka?

Tack på förhand

• Svar på tråden Avboka resa?
  • blondie1
    Kjell2 skrev 2015-12-11 13:57:49 följande:
    Kolla avbokningsreglerna och vilket avbokningskydd resan har. Inte ovanligt att man får pengarna tillbaka om man har avbokningskydd och en sjukskrivning från läkare. Men du bör nog kontakta bolaget rätt raskt.
    Okej! Tack för svar.
  • blondie1
    Anonym (Rosa) skrev 2015-12-11 14:47:39 följande:

Säger också att du måste läsa villkoren noga!
    Ibland räcker läkarintyg men inte alltid.
    Kolla villkoren dels hos resebolaget men också hos er bank om resan är betald med kort!

Okej, jag ska kolla upp detta. Tack!
  • blondie1
    zZzZz skrev 2015-12-11 14:11:11 följande:

Få ett läkarintyg från din läkare och hoppas det räcker..

Jag hoppas verkligen det kommer göra det... Vore skönt att få tillbaka en liten del iaf... Tack för svar!
Svar på tråden Avboka resa?