hur ofta tycker ni att en 4-åring behöver få leka med jämngamla vänner?
Hur ofta och hur länge?
Hur ofta och hur länge?
Vår 4åring träffar jämnåriga utanför förskolan nån gång i månaden. På sommaren när det inte är nån förskola är 1-3dagar/v ganska lagom
Min fyraåring går på förskola mån-fre ca 8:30-12 och han vill leka med kompisar varje eftermiddag (och på helgerna också). Men han har nog ett väldigt stort kompisbehov, hans kompisar är inte alls så "extrema" utan leker gärna själva ibland så det verkar ju väldigt olika. Han har 3 kompisar som han leker rgelbundet med och ytterligare 3 som det blir mer sporadiskt med.
Om han inte kan gå hem till en kompis eller bjuda hem någon till oss så leker han med lillasyster (2 år) också, men det är ju inte lika kul som jämnåriga...
Mitt barn går alltså inte på förskola. Därför undrade jag! :)
När ska barnet börja på förskola då? Finns det någon speciell anledning att inte gå åtminstone 15 timmar i veckan?
Mitt barn går alltså inte på förskola. Därför undrade jag! :)
När ska barnet börja på förskola då? Finns det någon speciell anledning att inte gå åtminstone 15 timmar i veckan?
Men han har ju rätt till allmän förskola som är gratis, vad är det som kostar?? Och det är väl bra gå förskola så han får öva på det sociala där innan han börjar skolan?
Men han har ju rätt till allmän förskola som är gratis, vad är det som kostar?? Och det är väl bra gå förskola så han får öva på det sociala där innan han börjar skolan?
Jahaa, du bor inte i sverige! Ja då blir det ju lite andra premisser att ta hänsyn till o då blir det svårt svara då jag haft på förskolan i den åldern. Så han leker med en kompis en hel dag alltså!? Låter länge i den åldern räckte det med max 2 timmar åt gången för min son:)