Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

En käftsmäll till undergångsprofeterna

FDFMGA skrev 2019-11-05 22:06:05 följande:

Mm, undrar vad det skulle kosta att handikappanpassa sopbilarna och Postnords bilar.

Men M har kanske snarare inspirerats av de filmer som tagits när Postnords chaufförer inte har varit medvetna om att de är iakttagna och hur de då hanterar paketen.

Kanske tanken är att pensionären efter att ha hanterats av Postnord direkt kan slussas vidare in i sopbilens maskineri.

Dessa moderater

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Anton Chigurh skrev 2019-11-06 21:10:51 följande:
    Du antyder, att M, möjligtvis, skulle kunna tänka sig att mörda pensionärer genom att krossa dom i en sopbil....!

Du förnekar dig inte, FD

Den saken är då fan så klar.

Jösses.....

Vad tycker du själv om  moderatpolitikerns förslag att sjuka människor ska åka sjuktransport med kommunens sopbilar för att spara pengar?

• KillBill
    K Markatta skrev 2019-11-06 22:47:59 följande:
    Det var ett förslag från en tjänsteman.

Även i Salem kan det kanske bli aktuellt att köra patienter till sjukhus med sopbil. Detta efter att fem sjuktransportbilar nyligen förstörts i anlagda bränder:

mitti.se/nyheter/bilbrand-salem-sjuktransportbilar/
    Från en moderatkommun till en annan..
    Du tycker inte att de ansvariga moderatpolitikerna Linda Jansson och Jonny Magnusson borde ha stoppat tjänstemännens förslag innan de någdde allmänheten? Den här typen av händelser spär bara på politikerföraktet. 
  • KillBill
    tic tac toe skrev 2019-11-07 21:57:00 följande:

Vad snackar du om? Det är alliansen med moderaterna i spetsen som  sparkar  hundratals läkare och sköterskor.
  • KillBill
    Mod pack skrev 2019-11-07 22:40:12 följande:
    Nej

Jo. Region Stockholm har det politiska ansvaret för sjukvården i Stockholms län och styrs av Moderata samlingspartiet, Liberalerna, Kristdemokraterna, Centerpartiet och Miljöpartiet. Moderaterna har haft ansvar för sjukvården i Stockholm i 13 år på raken nu..

• KillBill
    auster skrev 2019-11-10 09:20:45 följande:
    Faktum är att det inte var några rapporterade våldsdåd i Syrien i går kväll. Om du kan påvisa motsatsen är du välkommen att göra det.

I Malmö däremot var det ett större bombdåd och skjutningar på öppen gata. Totalt två personer med livshotande skador. 

Forskaren Amir Rostami kommenterade alla bombdåd i Sverige i DN 6 november:
    "Vi måste tyvärr söka oss till krigszoner eller länder med lång historia av terrorism för att hitta en motsvarighet." 

Jag brukar inte posta samma inlägg två gånger men eftersom du publicerat samma felaktiga påstående i två trådar gör jag ett undantag.

Det pågår krig i Syrien och nyhetsrapporteringen kan ibland vara fördröjd men trots detta kunde jag hitta flera nyheter om nya konflikter och dödade som publicerats i går kväll och som avser lördagen den 9 november 2019.

4 Syrian troops killed after clash Turkish forces in northeast Syria: reports:

https://globalnews.ca/news/6149553/turkey-syrian-forces-clash/

Intense clashes broke out Saturday between Syrian government troops and Turkish-led forces in northeastern Syria, the country s state media and an opposition war monitor reported:

https://www.stripes.com/news/middle-east/heavy-fighting-reported-between-syrian-and-turkish-troops-1.606749

Syrian, Turkish forces in fresh clashes:

https://www.newcastleherald.com.au/story/6483627/syrian-turkish-forces-in-fresh-clashes/?cs=7579

• KillBill
    auster skrev 2019-11-10 15:57:47 följande:
    Ledsen men det hände tidigare. Våldsdåden i Malmö är också betydligt värre då de pågår på öppen gata mitt bland civila.

Sammanfattningsvis har det de senast 12 timmarna varit ett kraftigt bomdåd, skjutningar och ett knivdåd i Malmö. En ihjälskjuten femtonåring och tre allvarligt skadade. Inget i Syrien eller Kabul under samma tid.

Henrik Häggström, senior analytiker vid Försvarshögskolan, beskriver situationen i Sverige som "en gråzon mellan fred och krig" och jämför bombdåden med Afghanistan. Det svenska tillståndet som de säger i våra grannländer.

Om du anser att tillståndet i  Sverige börjar gränsa till krig så kan jag upplysa dig om att de sprängningar som skett i Sverige har haft relativt få skadade och hitintills inga dödsfall. 

I Afghanistan så har olika typer av attentat under årets första 9 månader resulterat i att  2 563 civila dödats och  5 676 har skadats.  

Siffrorna talar sitt tydliga språk och du kan inte neka till att det är extremt mycket farligare i Afghanistan än i Sverige. Om du tycker att det svenska tillståndet börjar likna krig  så måste du rimligtvis anse att det är krig i Afghanistan (med tanke på det mycket större antalet skadade och dödade).

Internationell lag hindrar Sverige från att skicka tillbaka flyktingar till krig och är det krig i Afghanistan så måste Sverige upphöra med alla utvisningar dit.

Anser du att det är krig i Afghanistan?

https://news.un.org/en/story/2019/10/1049491

• KillBill
    auster skrev 2019-11-10 18:11:53 följande:

Jag förlitar mig på vad Försvarshögskolans seniora analytiker Henrik Häggström, säger om bombdåden i Sverige:

"Man får man gå så långt som till Afghanistan för att hitta en liknande situation som den i Sverige"

Han säger vidare att det Sverige är i en "gråzon mellan krig och fred".

(TV4 11/10)

Även forskaren Amir Rostami jämför bombdåden med "världens krigszoner".

(DN 6/11)

Men du kanske är mer kvalificerad än forskare vid Stockholms universitet och har mer data än vad Försvarshögskolan har att tillgå? 

.

Jag ställde en enkel fråga till dig. Du har inte svarar.

Anser DU att det är krig i Afghanistan?
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna