Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon

En käftsmäll till undergångsprofeterna

"Är det detta som väntar, ständig oro för att ens barn ska bli rånade, torterade, misshandlade eller våldtagna på vägen hem en lördagskväll?"

https://twitter.com/alicemedce/status/1298322957224288256

En av Sveriges makthavare vaknar upp och ställler en kanske avgörande fråga.

Kanske.

Vi får väl se.

Hon sitter i programrådet som ska ta fram den nya moderata politiken till nästa val. Möjligt att detta ger avtryck där.
  • Flash Gordon
    Göteborg 2020
    https://katerinamagasin.se/ledningscentralen-ar-nerringd-av-livradda-manniskor-vi-har-att-gora-med-en-militart-uppbyggd-organisation/

" Det handlar inte bara om vägspärrar utan även om annan sorts bevakning av området, med hjälp av avancerad militär utrustning, bland annat kommunikationsradio samt nattkikare. “De placerar ut spanare på höga höjder, som kullar, hustak och parkeringshus för att varna för oss poliser samt för sina motståndare” berättar poliskällan som av hänsyn till sin egen säkerhet måste vara anonym. “De vill sätta sig i respekt hos boende i området och ha kontroll över vilka som kommer in. De är svartklädda och maskerade och människor är livrädda. Det är ju främst invandrare som bor där och de är jättetrötta på det som pågår. “Det håller på att gå riktigt snett i nordöstra Göteborg”.”

"Vad man måste förstå är att detta inte bara är en tillfällighet, det vi har att göra med är en organisation, en hierarkisk sådan, uppbyggd som en militär. De styr och ställer med järnhand."

Filmen Banlieue 13 från 2004

">

I all praktisk mening har vi alltså uppnått ett tillstånd som vi tidigare bara sett i de värst drabbade ghettona i Frankrike och liknande. Sådant man gör actionfilmer om. Para-militära grupper ur kriminaliteten som tar över lokalsamhällen.
  • Flash Gordon
    Rataxes skrev 2020-08-26 14:23:58 följande:
    En beväpnad milis som upprättat vägspärrar inom landets gränser låter man armén tillintetgöra omgående.
    Eller som minimum:

- relevanta straff, typ livstid
    - inhyrda fängelseplatser i Moldavien och Ukraina
    - återkallade svenska medborgarskap
    - livstids utvisning.

5000 gängkriminella nu
    https://www.svd.se/vi-har-5000-i-kriminella-natverk-i-utsatta-omraden
  • Flash Gordon

Ännu en skottlossning. Ännu ett mord. Mitt bland barn och vuxna. Kulor flög okontrollerat omkring.

Bara tur att ingen mer träffades.

Men ... är du inte med dem så är det ingen fara

https://twitter.com/BenjaminDousa/status/1299318353606123520

Gårdagens mord i Husby skedde helt öppet på en bostadsgård, mitt bland lekande barn och vuxna på väg hem från jobbet. Skotten träffade bostadshus och nära fönster.

Föräldrar vittnar om barn och unga som håller sig hemma. Inte vågar gå och leka med kompisar eller gå på idrottsaktiviteter. Kriminella gäng hänger öppet, inte bara i Husby och Rinkeby, utan även i Kista och Akalla.

• Flash Gordon

Nu på Expressens ledarsida

Var vågar vi bo i gängvåldets Sverige?

https://www.expressen.se/ledare/var-vagar-vi-bo-i-gangvaldets-sverige/

Skjutningar, förnedringsrån och gängkrig tar plats också bland medelklassens radhus och villor. Var är man trygg om man inte är jätterik?

Det grova våldet – som länge plågat de utsatta förorterna - börjar nu tränga in allt längre i medelklassens områden.

Mina vänner är inte på väg att lämna landet. Men allt fler funderar på att lämna storstäderna. De frågar sig: Var är barnen trygga? Var kan de få en sån uppväxt som vi själva fick? 

... även om man bosätter sig i ett tryggt hörn av en yttre kranskommun återstår problemet: Så snart dina barn lämnar mellanstadiet kommer de att vilja åka in till stan. Och det betyder långa turer i kollektivtrafiken, där de är lätta rånoffer.

Under pandemin har det siats om att coronaviruset kan innebära slutet för de blomstrande storstäderna. Risken är nog större att det är gängkrigen som får medelklassen att flytta.

Alltså precis den utveckling som spåddes i till exempel den här tråden för år sedan. Nu kommer det.

När kulorna viner kring din kvarterskrog i villaområdet (där du betalat sju miljoner för din villa) då reagerar folk med makt. Med plånboken eller med röstsedeln, eller med bägge. Nu har det alltså nått den övre medelklassen inom media - de som sätter bilden av Sverige (TM).

Men de som pratar med varandra om vart man kan flytta för att ge barnen en säker uppväxt, de har inte förstått att de bara tror på monster under sängen.

Eller ... ?!

.
  • Flash Gordon

Det går så jäääävla bra för Sverige ...

Precis det här fenomenet.

www.gp.se/ledare/vad-ska-jag-g%C3%B6ra-n%C3%A4r-jag-blir-r%C3%A5nad-1.33613708

Samhällets svar ska så klart vara en starkare polis, bättre skola och en socialtjänst som fungerar. Men vad ska mitt personliga svar vara? Kurser i självförsvar? Undvika vissa gator i stan? Försvarsspray?

Jag har slutat fundera på vad jag skulle göra om jag blev utsatt för ett brott. Nu funderar jag i stället på vad jag ska göra när jag blir utsatt för ett brott.

Jag känner min frihet begränsas.

• Flash Gordon

Om det inte vore så allvarligt skulle det vara lyteskomik

Stefan Löfven får först i helgen reda på att det finns minst 40 st klanbaserade kriminella nätverk i Sverige. Säger han

Inrikesminister Damberg säger däremot att regeringen har vetat om dessa klanbaserade kriminella nätverk i flera år. Säger HAN.

08nytt.se/kommuner/stefan-lofven-fick-kannedom-om-sambandet-mellan-klanvalde-och-gangkriminalitet-i-helgen/

Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna