Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Flash Gordon skrev 2017-08-31 06:50:07 följande:
    Jepp.

Där också.

Inte ens där klarar man av situationen.

Käftsmäll på käftsmäll på det svenska folket.

Stockholms län har haft alliansstyre i 11 år och det har resulterat i att problemen inom vården störst just i Stockholm. Vad tycker du om att SD i Stockholms län stödjer detta vanstyre?

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-08-31 14:11:29 följande:
    Källa på det?

Det SD har gjort i Stockholms Läns Landsting är att ge bort allt politiskt inflytande till alliansen. Det är patetiskt med sverigedemokrater som klagar på att alliansen lämnade över makt till regeringen men som håller käft när SD gör samma sak i landstingspolitiken.

Att  SD har gett alliansen 
    carte blanche att styra och ställa i landstingspolitiken kan inte innebära annat än att SD fullt ut stöljer alliansen vanstyre av sjukhusen i Stockholm.

www.dagensarena.se/innehall/sd-avsager-sig-allt-inflytande-i-landstingsnamnder-igen/

• KillBill
    KillBill skrev 2017-09-01 14:52:46 följande:

Det SD har gjort i Stockholms Läns Landsting är att ge bort allt politiskt inflytande till alliansen. Det är patetiskt med sverigedemokrater som klagar på att alliansen lämnade över makt till regeringen men som håller käft när SD gör samma sak i landstingspolitiken.

Att  SD har gett alliansen carte blanche att styra och ställa i landstingspolitiken kan inte innebära annat än att SD fullt ut stöljer alliansen vanstyre av sjukhusen i Stockholm.

www.dagensarena.se/innehall/sd-avsager-sig-allt-inflytande-i-landstingsnamnder-igen/

Flash, vad tycker du om att SD har avsagt sig allt inflytande i Stockholms läns landsting och att SD därför inte längre har makt att agera i landstingets hälso- och sjukvårdsnämnden för att korta vårdköer och förbättra förlossningsvården?
  • KillBill
    oOOo oOOo skrev 2017-09-01 17:53:10 följande:
    Alliansen är opposition och SD är vågmästare. Att som opposition lämna över makten när man har möjlighet att få igenom sin politik är idiotisk. Att som vågmästare välja efter behag är ganska naturligt.
    Haha nice try..

Du menar alltså att SD inte tillhör oppositionen i riksdagen och i landstinget eftersom SD är vågmästare?
  • KillBill
    oOOo oOOo skrev 2017-09-01 18:08:38 följande:
    Det handlar om att få igenom sin politik. Inget konstigt med det eller hur. Det konstiga är när alliansen röstar emot sin egen politik
    Antingen så regerar man eller så är man i opposition, något där emellan finns inte. SD har i landstinget överlämnat det politiska mandat som väljarna gav dem till alliansen.

På dig låter det som att vårdkris och en förlossningsvård i fritt fall är en del av SDs politik? Menar du det?
  • KillBill
    oOOo oOOo skrev 2017-09-01 18:23:57 följande:
    Så de är överens med alliansen. Vad är problemet?

Det märkliga är ju när alliansen röstar emot sitt eget budget förslag. Det var väl det du undrade över, ganska elementär egentligen
    Flash undrade om jag hade några belägg för att SD stöttar alliansens vanstyre av sjukvården i Stockholms läns landsting och det hade jag.

SDs snack om att de ska bli det vårdpartiet är patetiskt..
  • KillBill
    oOOo oOOo skrev 2017-09-01 18:38:15 följande:
    Hen efterfrågade källor på att det skulle vara värst i Stockholm, det svarade du inte på vad jag kan se.
    Du svamlade om lite annat som jag hjälpte dig förstå lite bättre.

Vi ge gärna lite källor på att "problemen inom vården störst just i Stockholm."
    Att vårdkrisen i Stockholm, med kötider på upp till 40 timmar på akuten och höggravida kvinnor som flygs till Finland, är värst i Sverige bör vara uppenbart för alla. Därför måste Flash fråga ha gällt huruvida SD stödjer den vårdkris som alliansen har skapat i Stockholm eller ej.

Nåja, vi kan i alla fall vara överens om att SD stödjer alliansen vårdpolitik i Stockholm..
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-09-01 21:45:56 följande:
    En källa på det?

En räcker.

Annars är det lätt att tro att det är din egen gissning och personliga uppfattning det handlar om och inte objektiva fakta.
    KillBill skrev 2017-09-01 19:09:33 följande: Därför måste Flash fråga ha gällt huruvida SD stödjer den vårdkris som alliansen har skapat i Stockholm eller ej.
    Jag tror att vi just har sett nytt rekord i hitte-på här på FL.

Utifrån din oförmåga att finna stöd för ditt påstående så anser du alltså att min fråga måste ha handlat om något helt annat?!

Ja jisses ...
    Källa på vad? Kötid på 40 timmar? Jag har tidigare här i tråden länkat till den uppgiften:

Överfullt på Stockholms akutsjukhus ? väntetider på upp till 40 timmar - DN.SE www.dn.se/sthlm/kris-pa-akutsjukhusen-i-stockholm/
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-09-01 21:45:56 följande:
    En källa på det?

En räcker.

Annars är det lätt att tro att det är din egen gissning och personliga uppfattning det handlar om och inte objektiva fakta.
    KillBill skrev 2017-09-01 19:09:33 följande:
     Därför måste Flash fråga ha gällt huruvida SD stödjer den vårdkris som alliansen har skapat i Stockholm eller ej.
    Jag tror att vi just har sett nytt rekord i hitte-på här på FL.

Utifrån din oförmåga att finna stöd för ditt påstående så anser du alltså att min fråga måste ha handlat om något helt annat?!

Ja jisses ...

"Att läget är som mest kritiskt i Stockholmsregionen stod klart efter en mardrömsliknande helg där många förlossningsenheter stod på full kapacitet och födande kvinnor fick hänvisas vidare.  Förra veckan föddes 573 barn i Stockholms län, i 48 fall fick kvinnor föda på en annan enhet i länet än den de först planerat - till och med skickade till andra landsting"

www.expressen.se/nyheter/forlossningskrisen-lan-for-lan-kvinnor-skickas-till-finland/

• KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-09-04 07:52:04 följande:
    Att "vårdkrisen i Stockholm är värst i Sverige".

Det räcker med en källa.

Och för att du inte ska göra jobbet i onödan så kom ihåg att du själv har definierat det som "vårdkrisen" - och det inkluderar en hel del det.
    Tycker stt detta är ett ganska bra exempel på alliansens vanstyre av sjukvården i Stockholm:

"Att läget är som mest kritiskt i Stockholmsregionen stod klart efter en mardrömsliknande helg där många förlossningsenheter stod på full kapacitet och födande kvinnor fick hänvisas vidare. Förra veckan föddes 573 barn i Stockholms län, i 48 fall fick kvinnor föda på en annan enhet i länet än den de först planerat - till och med skickade till andra landsting"
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna