JBL00110111 skrev 2017-01-23 00:39:03 följande:
Vad har du rökt för nått? Du borde sluta med det verkar inte bra för dig, du verkar hallucinera.
Du säjer att jag svamlar. Du har först påstår att BNP/capita varit bra i Sverige när det i självaverket varit det sämre sedan efterkrigstiden (bortsett från i år). Du påstår att BNP i olika länder visar direkt att invadering är bra eller dåligt för ett land. Om du förstod hut fel detta är, men det gör du uppenbarligen inte, för du reperate samma fel om och om igen. Du kan omöjligt ha ens en grundkurs i nationalekonomi.
Då det gäller rapporten jag tagit siffrorna ur, är det inte den prognos som han räknade fram 2015, har aldrig sagt det. Utan denna kom oktober/november 2016 och är inte bra han som varit med och samanställd, men även han. Kollade du upp länken jag skickade, var dom sifforna fel eller rätt?
Men vi kan säja att detta inte stämmer då, jag hänvisar istället till Jan Tullbergs rapport istället. Den säjer att summan är 250 miljarder istället, så nu använder vi det.
Och här är då länkar till fakta från den rapporten. Första är till en blogg, där kan man ladda hem bok där hela uträkningen redogörs, Obs! Jag vet inte om det är ok att ladda hem en gratis, det får du kolla upp. Men det finns att ladda ner i sin helhet där. Och där finns all siffror redogjorda för, efter det vill jag inte på nått sätt att du kommer och anklaga mig utan några som helt bevis som styrker det du säjer. Länk nedan till denna rapport/bok.
https://petterssonsblogg.se/2014/04/19/invandring-kostar-250-miljarder-per-ar/
Och sen tar vi då uträckningen igen baserad denna gång på Jan Tullbergs beräknade kostnader. Och om du ska kriterier detta så säjer du vilka siffror som är fel eller beräkningar etc. Och hänvisar till vad som i så fall är rätt. Inget flum som du håller på, det är fel som du säjer, blir liksom inte trovärdigt.
Ska ställa upp om så pedagogisk att jag hoppas att även du kan följa med, kanske även pizza ekonomen Schyffert kan hänga med. Ok då kör vi?.Och som sagt är någon siffra felaktig här nedan så säj i så fall vilken, och vad som är rätt i så fall.
Och som sagt nu glömmer vi dom fösta beräkningar som enligt dig är felaktiga. Vi använder nu Tullbergs siffror.
Kostnad för invandring 250 Miljarder kronor (Se länk ovan)
Det finns ca 10Miljoner i Sverige idag
49% av dom har någon form av sysselsättning, detta inkludera sk. Arbetsmarknadsåtgärder, dvs dom tar av skatten istället för att ge. Om vi kompenserar för det skulle resultat bli än värre, men vi hoppar det denna gång.
Snitt lön i Sverige är ca 30 tKr, hittar ingen bättre siffra.
Kommunalskatten vi betalar i snitt är 32,12% (2017), och det är den ens skatt vi behöver ta hänsyn till då vi ska beräkna kostnader på individ nivå. Snittlönen ligger under statligskatt så.
Då börjar vi räkna, är du med J
För då antal som har sysselsättning.
10 Miljoner * 0,49 (49%) = 4 900 000
Sen då deltar vi kostnaden med antal sysselsatta.
250 Miljarder / 4,9 Miljoner = ca 51 000:- (avrundat nedåt så du inte skriker)
Sen då för att få denna kostnad per månad dividerar vi den med antal månader, som är 12
51 000/12 = 4250 Kr/mån.
Vad betalar då en som har en månadslön på 30 000Kr i kommunalskatt/månad.
30 000 * 0,3212 (32,12%) = 9636 Kr.
Till sist hur stor del är 4250 Kr av 9636 Kr
4250 / 9636 = 0,44 = 44%
Jag kan inte göra det mer överskådlig än det här, förstår du inte nu så kan jag inte hjälpa. Men som du ser inte direkt svårt att räkna ut.
Men visst i spjälverket är det ju klar inte så att vi verkligen betalar denna del av vår skatt till invandringen, eller rättare sagt den summan så det blir den delen. Utan Sverige underfinansierar ju kraftig idag. Men det är hur mycket vi egentligen skulle behöva betala för att klar den invandringen som vi haft/har. Skulle nog vara bra att människor fick gör det för att se vad de egentligen kostar, nu ser man inte det, och då finns det inte.
Här kan man hur vår statskuld ökar rätt så fort, ganska skrämmande. Baserat på riksgäldens statskuld och deras prognos.
http://www.statsskuld.com/
Sverige är väldigt underfinansierat i dag pga. invandringen, tyvärr. Här är professor Magnus Henrekson VD för institutet för näringslivsforskning. Förklarar detta väldigt bra, kontra alla lögner politiker far med.
">
Du bygger alltså dina antaganden på en "rapport" av Jan Tullberg som är docent i företagsekonomi (jan är inte nationalekonom).
Professor i nationalekonomi, Jan Ekberg har sågat denna "rapport" vid fotknölarna och den innehåller ingenting av värde om du är intresserad av fakta.