Rataxes skrev 2015-12-13 12:42:44 följande:
Om jag trott att du var kapabel att förstå enkla samband skulle jag kunnat ödsla några minuter på dig. Nu får du bara ett enkelt råd. Läs på vad klassisk liberalism innebär. Studera även den österrikiska skolan. Läs mer på mises och hos KLP. Läs gärna om anarkokapitalism också.
Upplysningsvis : ja jag har privat sjukförsäkring. Har aldrig tagit emot studielån. Det gick utmärkt att jobba under tiden. Tyvärr går det inte att utträda ur välfärdsstaten och själv bekosta allt det som staten tar 60 % av min lön för. Däremot skulle det gå alldeles utmärkt för dig och andra dyrkare av välfärdsstaten att i en nattväktarstat gå ihop och betala 60% av er inkomst i något slags välfärds klubb.
Som jag anade då, du lever inte som du lär, trots att det går alldeles utmärkt att välja bort det mesta som välfärdstaten erbjuder dig/oss, och istället ordna det med egna intjänade pengar.
Men jag antar att det, precis som för oss andra, är bra mycket bekvämare för dig att betala skatt, å låta oss alla tillsammans (staten) se till att du kan få det du behöver.
Varför betalar du 60% i skatt, det är inget du behöver göra om du ordnat din ekonomi själv, men nu har du frångått ett av liberalismens förtecken och istället valt att vara anställd.
Ett mycket märkligt val för att komma från dig, absolut inget jag hade trott.
Ditt skrivande går ju ut på att vi ska klara oss själva, men själv lever
du på nån annan, och ids inte ens skaffa dig en egen privat försörjning.
Jag betalar kanske 30% i skatt (varierar), men så är jag min egen och sköter min ekonomi själv, alltså precis det liberalerna/
du förespråkar, så redan där har
du nu för oss bevisat, att
du inte följer din idéologi eller lever som
du lär.
Du lever istället precis som på det sätt du säger dig avsky.., inte mycket som blev kvar av din trovärdighet efter ditt klargörande om hur du lever.
Så hädanefter får du tänka dig noga för, innan du hävar ur dig en massa strunt om hur Sverige regeras idag, eller har regerats under din livstid.
Du är
avslöjad! Och det är inget alla som läser det här, kommer att glömma i 1:a taget.