En käftsmäll till undergångsprofeterna
Intenuigen skrev 2017-02-23 22:55:57 följande:
[quote=77440320][quote-nick]FDFMGA skrev 2017-02-23 14:00:29 följande:[/quote-nick]De senaste åren har vi, dvs Sverige, gått med överskott.
Det kan mycket väl bli så i år också, Riksgäldens prognoser brukar vara rätt försiktiga.
Sveriges statsskuld ligger ungefär på 30 procent av BNP, något som internationellt sätt är synnerligen lågt. Därför kan vi också låna pengar vid behov mycket billigt, Sverige är ett av få länder som har högsta tänkbara kreditvärdighet.
Jämför gärna med USA som har en statsskuld som snällt räknat vida överskrider BNP och där landet finansierar konsumtion genom att ständigt låna alltmer.
[/
Hur tänker du när du jämför Sverige med USA ?
Du får gärna visa ett enda ytterområde som bär sig självt . Ett enda räcker! Är nyfiken och vill verkligen se det. Det skulle faktiskt glädja mig om du hade rätt! Men då du inte har haft rätt i sak någon ggn på fyra år så är jag faktiskt skeptisk. Så kom igen, inga fake-news eller globalist-propaganda utan riktig statistik tack.
Jag valde att citera Magdalena Anderssons uttalande om att Sverige inte behöver låna för att finansiera invandringen eftersom påståendet att så är fallet är en av flera alternativa sanningar som sverigefienderna från SD ofta kommer med.
Sverige behöver för övrigt inte heller låna för att finansiera bidragen till sverigedemokrater som inte klarat av att etablera sig på arbetsmarknaden.
Sverige tillhör världstoppen inom de allra flesta områden - ett faktum som vi Sverigevänner är stolta över.