En käftsmäll till undergångsprofeterna
Flash Gordon skrev 2016-11-18 11:47:12 följande:
Jag tror nog de flesta av svenskarna blivit tagna på sängen när det gäller invandringens negativa påverkan på sjukvården.Och i vilket fall så tänkte nog inte särskilt många på det innan det senaste valet.
Och jag hoppas verkligen att folk nu slutar att tro att vi minskar problemen, genom att skyffla undan de som är sjuka eller i behov av nån form av vård, bakom det ena dumare än det andra förslaget, och inser att vi måste lägga mer skattepengar på fler anställda på vår egen verksamhet i vården och fler vårdplatser.
Och givetvis måste vi se til att anställda och vårdtagare får det bättre, det är det primära och faktiskt det enklast problemet att lösa, och som inte ens kostar några pengar t.ex = http://www.svtplay.se/sveriges-basta-hemtjanst
Tyvärr tror jag vi kommer att få se fler problem i sjukvården, då Alliansen tillsammans med SD gärna ser att vi tummar på arbets/anställningsvillkor och därmed markant ökar på riskarna med utbrändhet och arbetsolyckor som vi själva kommer att tvingas ta hand om via skattemedel.
Vilket i sin tur öppnar upp för än fler vinstdrviande vårdföretag, och som redan ligger långt över 1000 st, och som alla ska försörjas med våra skattepengar.