En käftsmäll till undergångsprofeterna
Hur många "svenskar" reste till al-Q 2007-2013 vs IS 2013-2019?
Hur är man funtad om man skriver "Och andra terrororganisationer såsom al qaida har du inga problem med?"
Hur många "svenskar" reste till al-Q 2007-2013 vs IS 2013-2019?
Hur är man funtad om man skriver "Och andra terrororganisationer såsom al qaida har du inga problem med?"
Filipstad kommun har åkt på en käftsmäll i alla fall. Det saknas 50 miljoner för att försörja alla nyanlända
www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/larm-i-filipstad-skyhog-arbetsloshet-bland-nyanlanda
"Arbetslösheten bland de nyanlända slår nu hårt mot kommunens ekonomi. Försörjningsstödet - det som förut kallades socialbidrag - låg 2007 talet på runt fem miljoner kronor. I år ligger prognosen på 31 miljoner. Nu vädjar kommunen om hjälp."
Och då är Filipstad bara en i raden av kommuner som alla har fått samma problem med socialbidragskostnaderna sedan staten slutade betala för alla nyanlända.
Kommer ni ihåg när grötmyndigheten läxade upp oroliga med att det var så liten risk att drabbas av våld?
www.aftonbladet.se/nyheter/a/P9qmx0/skjutning-i-malmo--kvinna-med-bebis-skjuten-i-huvudet
Bebisar har ju alltid drabbats av skjutningar, det är bara anmälningsbenägenheten som ökat.
Kriminell uppgörelse enligt Sydsvenskan. Så återigen är det de kriminella och de i deras närmsta närhet som drabbas av de kriminellas dödliga våld
Förste Desinformatör (S) hos Malmö Stad (S) twittrade igår på knackig engelska:
twitter.com/malmostad/status/1165953961922322434
Översatt: "Utvecklingen går åt rätt håll! Skjutningarna minskar! Malmö är säkert!"
Moderat riksdagskvinna och Jimmie Åkesson spred fake news om elbrist i Ystad.
www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/politiker-spred-rykten-om-elbrist-och-kaffekokning-i-ystad
Om du inte begriper texten i artikeln som jag länkar till så är jag rädd att du aldrig kommer att förstå. Jag bifogar länken igen om det var så att du aldrig läste den.
www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/politiker-spred-rykten-om-elbrist-och-kaffekokning-i-ystad
Jag har länkat till en artikel som handlar om att en moderat riksdagskvinna och sverigedemokraten Jimmie Åkesson spridit fake news.
omni.se/tva-oskyldiga-skadades-de-har-skjutit-som-amatorer/a/QoqpRV
Två oskyldiga skadades: De har skjutit som amatörer
Enligt Aftonbladets uppgifter var ingen av de som skadades i skottlossningen i Nacka under söndagskvällen de egentliga måltavlorna för gärningsmännen.
- Det är två oskyldiga som träffats. De har skjutit som amatörer. Skulle träffa en bil men har inte klarat av automatvapnet, säger en källa till tidningen.