Världsmedborgare skrev 2016-05-05 09:50:29 följande:
Det behövs inte, dom gör alla, oavsett parti, ungefär som jag, problemet är det till skillnad mot vanliga företag aldrig händer nåt tillräckligt snabbt inom politiken.
Seriösa människor gissar inte,de analyserar baserat på tillgänglig data och förutspår därefter.
Det finns alltid en viss osäkerhet eftersom man inte faktiskt vet vad framtiden döljer,men det är betydligt mindre än när man gissar.
Du ser hela tiden på kostnader i Sverige, aldrig vister eller vad ett bra flyktingmottagande kommer att leda till längre fram, men du saknar väl förmåga att tänka företagsmässigt, antar jag.
Kan du ge några konkreta prognoser eller exempel på dessa långsiktiga vinster?
Förövrigt så behöver jag inte gissa eller förutspå konsekvenserna av en hög asylinvandring från tredje världen då vi redan har facit,och facit i detta fall heter Rosengård,Tensta,Södertälje,kraftig överrepresentation av bidragsberoende och kriminalitet bland asylinvandrare,sämre skolresultat etc.
Däremot så finns det i verkligheten en stark avsaknad av de förutspådda asylrelaterade vinsterna som du jämt refererar till,varför det kan man undra.
Vad tror du t.ex händer om några år, när dessa konfliktländer ska byggas upp, tror du läner som Ungern och Polen har den minsta chans att få kontrakt i de f.d konfliktländerna?
Kontrakt på vad?
Men länder som varit behjälpliga kommer att bli tillfrågade först om att delta i uppbyggandet, och där handlar det om 1000-tals miljarder som vi får vara med att dela på, var så säker.
Du tror på riktigt att Syrien och Afghanistan kommer att beställa varor och tjänster från Sverige för stora pengar,pengar som de inte ens har utan som troligen kommer från svensk biståndsbudget?
Nej seriöst,finns det ett (1) enda historiskt exempel då detta faktiskt skett och varit en nettovinst för landet som först mottog asylanterna?