Immigration/invandring/flyktingar - varför?
Fast staten har väl lånat av de där pensionspengarna förr? När det är slut på pengar i kassan så måste man flytta pengar dit det fattas.
Fast staten har väl lånat av de där pensionspengarna förr? När det är slut på pengar i kassan så måste man flytta pengar dit det fattas.
258 miljarder ur AP-fonder av Göran Persson. Men jag vet inte vad det betyder. Jag vet bara att det finns inga garantier och det ligger inte en stor påse i skattkistan tryggade för vissa grupper. De enda pengar man kan lita på OM penningvärdet står sig är de man stoppar i den egna madrassen.
Du är tyvärr lite blåögd här. Jag önskar att det var som du tror att det är.
OK. Det skedde under hans regeringstid, men beslutet att föra över garantipensionen, efterlevandepension och förtidspension från ATP-systemet till statskassan fattades under Bildt.
Så du anser att medlemstidningen SPF Seniorerna är en objektiv källa?
Förklara för mig vad som var fel med att staten flyttade över 258 miljarder från AP-fonderna till staten samtidigt som staten övertog betalningsansvar för garantipensionen, efterlevandepension och förtidspension till en kostnad av 340 miljarder?
Jag skrev inte objektiv utan högre trovärdighet. En ledare är, och skall så vara, politiskt vinklad. Det är hela tanken bakom ledaren. När en länk dessutom är postad av dig kan vi, baserat på din inläggshistorik, utgå från att den är vinklad för att få socialdemokratin att framstå i bästa möjliga dager. Därav ansåg jag att det behövdes en mer faktaorienterad källa. Noter att jag fortfarande inte använder ordet objektiv.
Och det finns ingen anledning till panik. Du kan lugnt klicka på länken och läsa vad det står. Texten anklagar inte socialdemokratin för någonting utan redogör bara för vad som skett. Det finns alltså inte reell anledning för dig att försöka misstänkliggöra och skademinimera. Vilket du skulle insett om du faktiskt läst texten.
"Var och en"? Migranterna har inte betalat in så mycket. Jag ser just på nyheterna att det faktum att så många migranter inte jobbar snart blir ett gigantiskt problem.
Jo det får de. Alla får minst garantipension.