Inlägg från: Apelsin55 |Visa alla inlägg
  • Apelsin55

Sömn, hur har det gått?

Jag har en 10 månaders som i perioder har sovit bra i egen säng och i perioder sovit i vår stora säng delar av natten. Nu känns det som att det blir mer och mer i vår och vi hade gärna sett att det gick åt andra hållet.

Eller, det jag egentligen undrar är, "vänjer" man barnet vid att sova hos oss och då vill hon det alltid sen eller ger man henne den närhet hon behöver så kan hon bli en säker och trygg tjej som kan sova själv? Hur har ni gjort och hur blev resultatet när barnen blev äldre?

• Svar på tråden Sömn, hur har det gått?
  • Apelsin55

Vi har egentligen inte så mkt emot att dottern hos oss delar av kvällen men är väldigt skönt att hon somnar själv en stund. Låter ju som båda sätt funkar enl er!

• Apelsin55

Ellie, när ni samsover, går någon av er vuxna och lägger er samtidigt med barnet? Blir det inte jobbigt att inte få någon tid tillsammans utan barn isf? Jag tror oxå på att ge närhet!

• Apelsin55

Kanske är en dum fråga, men ni som samsovit, hur vet man att inte barnet vaknar och trillar ur sängen när man är borta? Min dotter är som sagt 10 månader, det känns inte som att hon fattat att man kan slå sig om man kryper ut i luften från en höjd. När vi tar in henne på natten till oss om hon vaknar så sover hon mellan oss.

Svar på tråden Sömn, hur har det gått?