Inlägg från: Milleman |Visa alla inlägg
  • Milleman

Hur ska man ta lergigan!?

Jag åt lergigan Comp till v 16. Blev snarare piggare. Man måste ta de ihop med något litet ätbart för att man inte ska må mer illa.
    Jag tog en på morgonen (direkt jag vaknade!!) och en 6 timmar senare. Det funkade för mig!

• Milleman
    snartsnart skrev 2015-12-04 11:41:47 följande:

Jag har Lergigan men står inte ut med tröttheten. Kände mig bakis i två dagar efter att ha tagit en tablett. Kommer inte att ta fler!

Mår konstant illa, men inbillar mig att illamåendearmbanden som jag köpte på apoteket hjälper lite.

Är det Lergigan eller Lergigan Comp ni fått? För av Comp ska man få en liten uppiggande effekt.
  • Milleman
    Väntande skrev 2015-12-04 12:25:25 följande:

Tack för alla svar! Jag har inte vågat ta någon tablett sedan igår kväll ... Ska se om den täcker hela dagen idag. Hittills har jag tagit en förmiddagstupplur på knappt 3tim, men jag känner mig inte lika trött som när jag tagit något på morgonen ändå. En liten förbättring, Hahaha!

Problemet är att min läkare vägrar skriva ut comp. Min barnmorska sa att jag skulle be om Lergigan Comp men läkaren säger att hon tänker inte skriva ut det då det innehåller koffein å det är dåligt ... Jag har för övrigt slutat dricka kaffe helt pga illamåendet så jag intar inte ens något koffein i dagsläget.

Byt läkare IDAG!
    Eftersom du inte dricker kaffe, hur kan hon säga så? Man kan dricka 3-4 koppar kaffe och 2,5 liter Coca Cola om dagen utan att det blir över gränsvärde i koffein.
    Min läkare idiotförklarar läkare som inte skriver ut Comp :P
  • Milleman
    Väntande skrev 2015-12-04 16:20:56 följande:
    Jag har bytt läkare men det tar ca en vecka innan det går igenom tyvärr ... Kanske ska våga mig på att ringa ändå på måndag, men man blir lite tillbakadragen när man blir bemött på ett dåligt sätt.
    nu vet jag ju inte var du bor men här i gbg finns det flera jouröppna vårdcentraler på helgen. jag hade gått dit och sagt att jag mådde asilla och behövde lergigan comp.
Svar på tråden Hur ska man ta lergigan!?