Manipulativ ex pojkvän som...
Hej, tänkte kolla ifall någon varit med om en liknande situation jag är i nu.
Allt började med att jag blev gravid efter att vi bara varit tillsammans 1 månad, under graviditeten så mådde jag inte så bra då det var en ganska jobbig graviditet då det var tungt och vårt förhållande var inte det bästa redan då så orkade inte ta tag att säga till när han sa konstiga saker eller övertygade mig om saker.
När vår son föddes så började livet för mig komma tillbaka och jag orkade med att ta och säga emot, varav han fortsatte och försöka lura i mig att jag sagt vissa saker, inte sagt vissa saker och att han var väldigt allmänbildad (vissa saker lät helt fel) jag började säga emot och han har en tendens att han ALLTID ska ha rätt eller att man ALLTID ska diskutera allt.. Man kan säga att himlen är blå och han börjar argumentera varför den är grön..
Efter ett tag orkade jag inte med, han började skrika och starta bråk framför vår son som bara var någon månad. Han visade heller aldrig något intresse för vår son inte under graviditeten eller i början. Det var först när vår son var 3 månader och kompisar till mig tjatat på honom att han behövde börja ta hand om sin son som han faktiskt började "bry sig" även om man inte fick känslan av att han ville va pappa (det får jag inte nu heller). Jag vågar inte låta honom träffa vår son själv och när han och jag ses är det för konstiga vibbar så min mamma har hand om besöken när de träffas. Han har även börjat med att ljuga för offentliga människor som till bvc och såna människor och säger att han inte får träffa sin son, de enda han behöver göra är att säga till så får han träffa honom. senast han träffa honom höll han får son upp och ner utan stöd och nu sitter han och säger att han inte gjorde de, jag tror inte att min mamma skulle ljuga om en sån sak. Han ljuger och försöker lura i en massa saker. Jag upplever att han är något åt sociopathållet och har nyligen kommit fram till att det varit mycket psykiskt när vi var ihop som kan klassas som psykisk misshandel.
Min fråga är hur har ni hanterat liknande situationer? Vad har ni gjort och hur har det gått?
Väldigt frustrerad och känner mig så maktlös. Kan tillägga att jag har ensam vårdnad om vår son.