Inlägg från: Kvinna30plus |Visa alla inlägg
  • Kvinna30plus

Avsaknad av bröst bekostat av landstinget

TatueradDonna skrev 2015-12-04 08:40:11 följande:
    HAHA deltidsbröst!

När jag läste detta inlägget så satt jag på jobbet med en skål filmjölk, hela min dator blev "filmjölkad" av mitt skratt.
    Roligaste och mest ironiska jag läst på länge, jag älskar ironi humor! 
    Du har förgyllt min dag. TACK!
    Ja har alltid förvånats över folk som gör sig lustig på andra människors bekostnad. Detta tar verkligen priset!
  • Kvinna30plus
    MASolokvist skrev 2015-12-03 22:34:30 följande:

Om du utvecklar små bröst eller inte utvecklar bröst, så ingår det i den bild du har av dig själv, av den du är - alltså som en del i din identitet. Du har denna kroppsdel på "ditt sätt", inte som någon annan. Någon annans bröst kan rimligtvis aldrig sitta på din kropp, vare sig stora eller små. Du har den kropp du har.

*Vid hypoplasi utvecklas inte bröstet mer än till det prepubertala stadiet (Tanner II) trots att det finns bröstvävnad. Tillståndets etiologi är okänd och uppstår oftast sporadiskt*  ww2.lakartidningen.se/store/articlepdf/1/17766/LKT1206s282_286.pdf

tillståndet uppstår alltså SPORADISKT 
  • Kvinna30plus
    TantTitti skrev 2015-12-04 09:07:24 följande:

Det här rättvisetänket du har Ts är inte sunt. Tänk om alla skulle tänka så om orättvisor?

"Män ska uppleva all sexism som kvinnor får uppleva."
    "Blir ett barn slaget ska alla barn slås."
    "Om ett hus brinner ner ska vi bränna ner alla."
    "Vissa svälter, då ska alla andra också svälta."

NEJ !!
    Man ska göra någonting åt orättvisor och det är att göra saker bättre för de som blir orättvist behandlade, inte dra ner alla andra till deras lidande.
    Jag tycker att det är självklart att du borde få hjälp av landstinget Ts. Det är lika självklart som att en transperson ska få hjälp att skaffa kroppsdelar de inte utvecklat själva. Men jag tycker att du ska släppa ditt negativa tänkande. Det kommer bara slå tillbaka på dig själv och skapa mer lidande. 

Nu tror jag inte ts riktigt menade som hon gjorde, och det har hon ju sagt i flera inlägg. Men det är nog själva inställningen, att den som är 60 år och genomgått bröstcancer där man fått ta bort del av bröst  är det inget snack hon får en bröstoperation utan att behöva "slåss". Medan om man är i det att man är ung och aldrig utvecklat bröst ofta måste "slåss" för sin sak i en redan tuff och jobbig situation....
  • Kvinna30plus
    TatueradDonna skrev 2015-12-04 09:22:33 följande:

Vadå att jag tycker att det var roligt skrivet? Var absolut inget mot TS (typ).

Så förvånad du blir över mitt "lustiga" inlägg blir jag angående TS syn på silikonpattar och cancersjuka.

Tyckte det var väldigt osmakligt både av den som skrev det å ditt svar. Fast hon (ts) är ju inget emot att de medelålderskvinnorna som man nog kallas när man är runt 60 år som merparten är som får bröstcancer (från bröstcancerfondens sida) får inlägg Men de unga som har det tillståndet hypoplasi å aldrig utvecklar bröst då?
  • Kvinna30plus
    Liten ekorre skrev 2015-12-04 09:23:34 följande:

Jag tror att en vikig anledning till att bröstcanceröverlevare får operationen betald är att de ska slippa bli påmind om sjukdomen hela tiden.

Och man blir inte STÄNDIGT påmind om att man aldrig utvecklade bröst? Att man har aplasi/ hypoplasi...
  • Kvinna30plus
    TatueradDonna skrev 2015-12-04 09:42:16 följande:

Jag tycker det är BRA att du är så engagerad åt TS. Annars hade hon varit väldigt ensam på tråden.

Nu ska jag göra nåt vettigt av dagen.

Ha en fin dag!

Det är väl som så att man kan inte förstå om man inte varit där själv. Och det bevisar denna tråden...
  • Kvinna30plus
    Nonym skrev 2015-12-04 09:49:00 följande:

En person född utan en kroppsdel lär sig åstadkomma det den vill/behöver utan den kroppsdelen.

Höet talas om tex paralympics? Finns folk utan både ben och armar som utövar sport.

Fast d är väl inte samma sak tror du aldrig d önskat sig att haft dessa attribut/ kroppsdelar? Men det går ju liksom inte att-göra- ngt tyvärr åt en del saker.
  • Kvinna30plus
    Nonym skrev 2015-12-04 09:51:56 följande:

För att ts själv säger att hon fått avslag, det är inget jag antar eller något jag inte vet.

Det jag menar är att man kan få avslag trots att man uppfyller kriteriet. Och det skulle ju inte vara första gången isf....det är väl i många sammanhang man måste fajtas för sin sak inom all vård
  • Kvinna30plus
    Liten ekorre skrev 2015-12-04 09:53:22 följande:

Jag byter gärna bort mina 80j bröst mot ts ickebröst. Hon får även med den tillhörande ryggvärken.

Precis som en med lockigt hår vill ha rakt osv. Som sagt hade det varit d omvända från början hade du nog inte tyckt så...men man har väl hjälp å få bröstförminskning om man har problem? Då kan du väl operera bort dem helt till obefintliga??
Svar på tråden Avsaknad av bröst bekostat av landstinget