Inlägg från: Hoppetgaraldrigurmig |Visa alla inlägg
  • Hoppetgaraldrigurmig

Avsaknad av bröst bekostat av landstinget

TatueradDonna skrev 2015-12-03 08:02:06 följande:
    Jag hoppas att denna tråden är troll rakt igenom för jag finner ingen annan logisk förklaring till att det finns så idiotiska människor som dig TS.
    Jag blir ALDRIG arg här på FL men detta är det värsta jag någonsin läst.

Du menar alltså på fullt allvar att du sen du var 11 år inte kunnat spara ihop 38.000 så du kunnat förstora dina bröst? 
    Sen menar du på fullt allvar att du jämför dina små obefintliga tuttar (som ingen bryr sig om ändå) med en cancersjuk kvinna? På riktigt? 

Jag har förstorat mina bröst och betalat det SJÄLV.. Jag lovar att jag skulle aldrig gnälla om att cancerpatienter får det bekostat osv.

Vilken skämt tråd! Hoppas du skäms och även ni som "förstår" TS att hon är arg och upprörd. Hur kan ni förstå det? 

// 
    Men herregud lilla lilla tatueraddonna, man börjar ju inte spara till en bröstoperation när man är elva år eftersom att man räknar med att få bröst ska vara en naturlig utveckling av en kvinnokropp.

Jag var arg och ironisk när jag skrev mitt inlägg för jag behövde skriva av mig. Jag har aldrig någonsin skrivit att cancerpatienter inte ska få vård, det här handlar inte om de som är sjuka utan de som redan är friskförklarade och får operationer bekostade av landsting. Något annat har jag aldrig skrivit. Men visst om man nu ser det ifrån det synhållet att de som har haft cancer förståss inte har kunnat jobba och spara ihop pengar under sina sjukdomsperioder så känns det faktiskt RÄTTVIST och självklart att de ska få sina operationer bekostade. Men jag tycker fortfarande inte att det ska utesluta att sådana som aldrig utvecklat bröst ska få operationer heller. Det ena behöver inte utesluta det andra!   
  • Hoppetgaraldrigurmig
    Petite Chérie skrev 2015-12-02 17:27:57 följande:

Minst lika stor som rädslan att dö? Are you kidding?

Ja, jag vet inte. Jag har aldrig haft bröst som sagt men jag kan väl tänka mig hur det skulle kännas att förlora någon annan kroppsdel.
  • Hoppetgaraldrigurmig
    kaffe skrev 2015-12-03 13:51:10 följande:

Hur gick det på läkarbesöket i går? 

Det gick bra. Det gick som jag ville och läkaren var mycket trevlig och förstående.
  • Hoppetgaraldrigurmig
    TatueradDonna skrev 2015-12-03 13:58:16 följande:
    Du kan skippa härskarfasonerna, stumpan.
    Den är tråden är tragisk, och jag antar fullt ut att du bara trollar för det kan verkligen inte finnas människor som tänker som dig.
    Du har rätt, den här tråden är tragisk. Det är synd hur samhället ser ut idag, att det finns människor som inte tycker att alla ska ha rätt till samma hjälp och som inte förstår att man kan lida mycket utan att ha genomgått cancer.

Mer tänker jag inte säga, det är bara löjligt. Alla vet att cancer är en av de svåraste sjukdomarna man kan få.
  • Hoppetgaraldrigurmig
    Vanillaextract skrev 2015-12-03 14:09:23 följande:

Vad för sorts människa är avundsjuk på människor som haft cancer :s

Jag är inte avundsjuk på dem inte alls, det är stor skillnad på att vara avundsjuk och att tycka att det finns fler som är i behov av vård men som inte får den idag.
  • Hoppetgaraldrigurmig
    gammelget skrev 2015-12-03 14:11:04 följande:

Alla tjejer som vill ha snyggare bröst borde få det, oavsett anledning, bekostat av skattemedel. Jag ser det som en investering för hela samhället. Ett par snygga bröst är inte bara trevligt för den kvinna som bär dem utan förgyller även hennes omgivning, och gör hela tillvaron lite trevligare.

Det handlar inte om "snyggare bröst", det handlar om att få bröst överhuvudtaget. En kroppsdel som man i alla fall påstår hör till en del av "förvandlingen" från att gå ifrån en flicka till kvinna. Med det yttre, det inre är en annan historia.
  • Hoppetgaraldrigurmig
    gold34 skrev 2015-12-03 14:15:58 följande:
    Jag tycker såklart att du ska spara ihop pengar själv till detta!

Kvinnor som har haft bröstcancer ska mer än rätt få detta bekostnat av Landstinget.
    Det är helt okej att ha sina egna åsikter. Men ingen har fortfarande kommenterat aspekten om varför de som vill genomgå könsbyten inte behöver spara ihop till sina operationer själva?

Ärligt talat så tycker jag att det är intressant att höra era åsikter även om jag känner mig lite påhoppad men det är ju ett känsligt ämne jag har dragit upp så det räknade jag faktiskt med. Fast jag förstår inte hur vissa kan bli så arga som om det vore en självklarhet för nu har jag verkligen aldrig menat att cancersjuka inte ska få hjälp, utan att alla ska få det! Men vissa kanske saknar förmågan att se orättvisor (och ja, självklart är det orättvist att vissa överhuvudtaget får cancer och andra inte!!!) för att de själva inte har befunnit sig i min sits, jag vet inte. Vissa av era åsikter har jag faktiskt tagit till mig men själv anser jag ju fortfarande att platta kvinnor inte heller ska behöva gå omkring och lida i evighet utan också få hjälp. 
  • Hoppetgaraldrigurmig
    gold34 skrev 2015-12-03 14:34:46 följande:
    Jag har inte hoppat på dig på något sätt!

Jag har bara svarat sakligt på din fråga.
    Nej det har du inte, det sista stycket i det svaret rörde alla som gjort det och de som har det är nog ganska medvetna om det själva.
  • Hoppetgaraldrigurmig
    defo skrev 2015-12-03 14:38:51 följande:

Tycker att alla skönhetsoperationer bör bekostas av personen i fråga.

Sen om det är missnöje, cancer, könsbyten, etc etc spelar ingen roll.

Ja antingen ska landstinget bekosta både missnöje, bröstrekonstruktioner efter cancer OCH könsbyten eller så ska allting bekostas ur egen ficka. Det ska vara antingen eller. Det är min åsikt.
  • Hoppetgaraldrigurmig
    Hoppetgaraldrigurmig skrev 2015-12-03 14:47:38 följande:
    Ja antingen ska landstinget bekosta både missnöje, bröstrekonstruktioner efter cancer OCH könsbyten eller så ska allting bekostas ur egen ficka. Det ska vara antingen eller. Det är min åsikt.
    Om man tänker efter så är både bröstrekonstruktioner efter cancer, könsbyten samt bröstförstoringar på platta kvinnor missnöjen i helhet. Och varför ska ett missnöje bekostas men inte ett annat utav de tre?
Svar på tråden Avsaknad av bröst bekostat av landstinget