Avsaknad av bröst bekostat av landstinget
Ja det finns mycket landstinget bekostar, som magoperation hos överviktiga, en sådan operation kostar tror jag ca 110.000. Sedan mår ju givetvis patienten dåligt över löst skinn så då får det väl detta också betalt. Många har satt sig i situationen själva (jag säger inte alla, men merparten har ätit sig dit) men jag har bekanta som genomgått denna operation i 25 årsåldern! å både min partner jag hade då å jag reagerade för att vi aldrig reagerat över att hon var SÅ stor. Det vi dock reagerat på r att hon åt extremt mycket godis, och god fet mat os.v. och inte motionerade.
Hur mycket man än tränar kommer man inte få några bröst. Men eftersom övervikt kostar samhället så mkt går det ist in och bekostar en operation för dem som inte orkar göra jobbet själva, dvs äta bra och börja motionera. Kan säga att den här tjejen har inte ändrat sina matvanor eller motionsvanor och är idag åter lite rund.
Jag tror INGEN här kan förstå om ni inte själva var i den situationen att ni aldrig utvecklade bröst.
Så givetvis BÖR det vara lika, de som måste operera bort brösten pga sjukdom å de som aldrig utvecklar bröst skall båda ha samma rättigheter.....