Inlägg från: kaffe |Visa alla inlägg
  • kaffe

Avsaknad av bröst bekostat av landstinget

Hoppetgaraldrigurmig skrev 2015-12-02 12:44:55 följande:

Det har enbart med rättvisa att göra. Själv står jag för rättvisan. 

Nej nu måste jag göra mig iordning, för jag ska till mitt läkarbesök men ni kan ju fortsätta svara i tråden undertiden. Ni har hört mina åsikter och jag kommer dock inte att ändra mig men jag hoppas att vissa av er gör det.

Jag håller med sista inlägget.  

Om reglerna ser ut som dom gör är det inte stor idé att du springer hos läkarna. Har du fått nej så lär du få det igen. De som bestämmer vilka behandlingar som ska subventioneras av "gratisvården" är politikerna. Det är hos dom du ska klaga. 
  • kaffe
    Det är en svår fråga om en bröstförstoring i fall som ditt ska ingå i den fria sjukvården. Kroppsligt är du inte sjuk, men jag tvivlar inte på att du mår dåligt mentalt av avsaknaden av bröst.  Kommer en bröstförstoring lösa dina problem. Det vet man inte, inte du heller egentligen. Det enda som är säkert är att du inom x antal år behöver en ny operation. I dag håller inte implantatet för evigt. I slutänden kommer vården av dej landa på många hundra tusen. Är det rätt att ta av skattepengar till det samtidigt som patienter som har dödliga sjukdomar inte får medicin som skulle kunna räddat dom.

Var ska man dra gränsen för den fria sjukvården. Jag är tveksam till om jag tycker du tillhör kategorin som bör få en operation på statens bekostnad. I stället för att bli fixerad vid orättvisorna av andra som får, så kanske du ska lägga ditt krut på att jobba i hop pengar till en operation själv. Frågan är, om du nu lidit av dina icke existerande bröst i så många år, varför du inte gjort det redan.
  • kaffe
    Hoppetgaraldrigurmig skrev 2015-12-03 15:02:46 följande:
    Jag har inte gjort det redan för att jag har haft mycket svåra fysiska hälsoproblem, det var väldigt svårt för mig att bara kunna gå i skolan under högstadiet och gymnasiet då det var som värst. Jag blev sängliggandes hemma och kunde knappt gå utanför dörren. Så det var inte tala om att orka arbeta.
    Och nu då, Är du fullt frisk nu eller har du fortfarande hälsoproblem?
Svar på tråden Avsaknad av bröst bekostat av landstinget