Någon som fött på BB Sofia?
Blev igångsatt där för 3 v sedan. Inget alls att klaga på (har dock inget att jämföra med då det var första förlossningen). Mycket varmt bemötande från all personal vi träffade.
Blev igångsatt där för 3 v sedan. Inget alls att klaga på (har dock inget att jämföra med då det var första förlossningen). Mycket varmt bemötande från all personal vi träffade.
[quote=76078478][quote-nick]Lisen84 skrev 2015-12-04 09:28:56 följande:[/quote-nick]
[/
Hur blev du igångsatt? Med Cytotec? Var du överburen?
Jag öppnade mig också snabbt efter jag fått epiduralen, så det är nog långt ifrån alla där värkarbetet stannar av efter den. Epidural var som en skänk från ovan, helt underbar! Jag hade var öppen för förslag när det gällde förlossningssrällning. Tyckte det var svårt att veta då man aldrig hade fött barn innan..! Jag hade dock trott att pallen skulle funka bra då flera vänner har lovordat den men för mig kändes det helt fel. Jag ville stå på knä i sängen men BM ville att jag skulle ner på golvet o stå på alla fyra för att det var vad jag behövde för att bebis skull komma ner "rätt" och då tog det två krystvärkar så va hon ute. Så jag tror att man sk ha ett öppet sinne o lyssna på BM och sin egen kropp.
Ska man kanske strunta i att skriva förlossningsbrev? Det verkar ju ändå inte bli som man tänkt sig.