• popcins

återföring

Hej alla.

Jag tänkte höra med er om det är någon som har svarat på min fråga.

Jag och min sambo genomgår nu en ivf behandling. Vi har gjort en färsk återföring som ledde till graviditet mn slutade i missfall och nu har vi satt tillbaka ett fryst. Men det jag undrar över är att jag gjorde ett positivt ägglossnings test för cb och vi satte tillbaka ägget 6 dagar efter, men om det nu skulle vara så att testet visade fel vad händer då med ägget? Utvecklas det inte?kan det fortsätta att växa och utvecklas eller vad?Testet blev positivt 2 veckor efter mensen startat så i cykeln ligger det bra bara ja som blir osäker och orolig. Hittar inga svar om detta på internet ???? så hoppas någon här kan ge svar.

Mvh/en orolig tjej

• Svar på tråden återföring
  • HJohannesson
    popcins skrev 2015-11-30 00:31:11 följande:

Hej alla.

Jag tänkte höra med er om det är någon som har svarat på min fråga.

Jag och min sambo genomgår nu en ivf behandling. Vi har gjort en färsk återföring som ledde till graviditet mn slutade i missfall och nu har vi satt tillbaka ett fryst. Men det jag undrar över är att jag gjorde ett positivt ägglossnings test för cb och vi satte tillbaka ägget 6 dagar efter, men om det nu skulle vara så att testet visade fel vad händer då med ägget? Utvecklas det inte?kan det fortsätta att växa och utvecklas eller vad?Testet blev positivt 2 veckor efter mensen startat så i cykeln ligger det bra bara ja som blir osäker och orolig. Hittar inga svar om detta på internet ???? så hoppas någon här kan ge svar.

Mvh/en orolig tjej

Det kommer att gå bra! Antingen fäster ägget eller så fäster det inte.

Du hade inte fått positivt äl-test om det inte var dags för äl
  • popcins

Tack så mkt. Har nämligen hört om personer som fått slag och gjort ul och fått sagt att det inte är äl på gång därför ja undra om det kunde fästa trots att äl ej varit

• PippiL8

Gissar att det var ett digitalt ÄL-test? De är ju väldigt säkra så det vore mycket liten risk att du inte hade ÄL. Om det ändå mot förmodan skulle vara så att du inte hade det så kan inte embryot fästa utan kommer ut med mensen. Finns ingen anledning att grubbla över det utan det blir som det blir. Det är bättre iaf att göra FET i naturlig cykel än i stimulerad så du har ganska goda chanser om embryot såg bra ut. Jag är själv gravid i v8 efter FET i naturlig cykel och jag kan säga att jag är glad att jag slapp kladda med de där förbannade vagiatorierna som gav så mycket luriga symtom. Nu kunde jag vara säker på att det var mina egna graviditetssymtom jag kände. Lycka till!

Svar på tråden återföring