Inlägg från: Anonym (Vera) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vera)

Vilka månader är det sämst tid att föda barn i?

Jag väntar vårt 3:de i mitten av januari. De andra två är födda i slutet av maj och december.

Maj var perfekt ur den synpunkten att barnett fyller inte nära jul så hen kan önska sommarskor till födelsedagen o vinterskor till jul. Lätt m kalas man kan vara ute. Hen hann bli några veckor innan värsta sommarvädret kom. Jag själv hann bli återställd och jag tror tom att jag kunde bada lite..Ur förlossningssynpukt var det sämre då det var fullt på bb/förlossning och allt tog längre tid fick vänta på ledig BM osv.. det var en varm vår så det var inte roligt att varken vara gravid eller föda i maj det året..

December- trist månad att födas i då det blir så nära jul. Svårt att komma på dubbelt så många grejer eftersom jul o födelsedag är så nära. Däremot perfekt för till sommarn var hen så stor att hen kunde bada m oss i vattnet. Man hade fått in bra rutiner m mat o sömn osv.. Men samtidigt var hen så liten att hen låg/satt där vi placerat..

Ur förlossningssynpukt. Perfekt, var inte för varmt.. Vi var typ ensamma på bb/förlossningen o fick all hjälp o stöd direkt. Vi hade en BM som kollade till oss m väldigt jämna mellanrum o serverade oss smoothie på löpande band..inga väntetider allt var tyst lugnt och stilla.. det enda som hördes var radion som spelade julmusik. Det var underbart!!

Jag gissar att M trean i januari så blir det likadant som m december (svårt o hitta både julklappar o present så nära, bra att bebis hinner bli ganska stor innan sommaren, långt o skönt på bb/förlossning)

Svar på tråden Vilka månader är det sämst tid att föda barn i?