• Preimeg

    Förvirrad och totaldeprimerad.

    entjej skrev 2015-12-18 21:42:49 följande:
    Emma gav dig bra råd. Att dela lägenhet med en vän. Du svarade att det är bättre att de har egna rum i Sverige. What? De vill hellre ha sin pappa än eget rum kanske en gång per år. Dessutom kan de ju ända ha ett eget rum... även om du har en lägenhet gemensamt med en vän. Du verkar inte vilja eller kunna se några andra lösningar än att flytta till Sverige. Har du någon vettig att prata medom detta irl??
    Vill bara att du ska förstå att jag inte har några vänner här i Spanien, utan bara samma vänskapskrets som min fru eller kollegor från jobbet som har sina familjer, tror du verkligen att det är så lätt att bara flytta in till någon? Jag är ju inte någon student direkt som behöver ett rum och en säng.
    Vad jag menar är inte bara att ha ett rum till dom utan vad jag menar är att ha ett hem till dom.
    Du ska ha det klart för dig att det här är svårare en att bara skriva, du verkar tro att jag vill smita iväg från mina barn på något sätt och att min hemlängtan till Sverige är det enda fallet men tyvärr så är det inte så.
    Tror du att jag lämnar mina barn för evigt eller tror du att jag är någon pappa som bara skiter i mina barn så har du tyvärr fel, känner bara att jag måste styra upp mig själv och lägga mera krav på den här situationen jag lever idag.
    Till slut så kanske frun inser att hon inte klarar av att ta hand om barnen och lämnar vårdnaden till mig.
    Du förstår att då måste jag kunna visa att jag har den ekonomi, hus , arbete och självklart kunna försörja dom eller vad tänker du ?
    Du behöver inte säga saker som jag redan vet och förstår, alla barn förtjänar att ha både en mor och far på sin sida, jag trodde aldrig att det här skulle hända mig och jag lider för mina barn men inget av det här betyder att jag kommer att lämna mina barn för evigt, kommer alltid att träffa dom så mycket jag kan även fast jag bor i ett annat land.
  • Preimeg