Förvirrad och totaldeprimerad.
Tack ska ta och göra det.
Tack ska ta och göra det.
Tack för alla svaren!
Ja Mamman är spanjorska och det är hon som vill skiljas.
Det svåra för mig här som ensam så kommer min ekonomi krascha om jag måste hyra lägenhet, betala ett privatlån,vatten,el,försörja två små barn osv med 9000 kr i månaden, det kan jag ju inte.
Därför så har jag mer förmåner i Sverige om jag finner Jobb och får mer betalt och någon sorts barnbidrag, pappaledighet för att träffa barnen.
Jag vet inte vad jag ska göra.
Stanna kvar här i Spanien kommer jag inte bli lycklig av men inte heller skulle jag vara lycklig utan mina barn, känner mig splittrad.
Här i Spanien så finns det ingen typ av bidrag så därför ser jag Sverige som en option.
Det är väl 240 dagar per barn man får ta ut i pappaledighet ?
hej
Jag förstår hur du känner dig, sviken av din fru och att hon nu kastar bort allt som ni byggt upp tillsammans. Kan dina barn svenska? Även om de inte kan det, så är det inga problem, det kommer massor av barn hit dagligen från fjärran länder som snabbt lär sig språket. Barn lär sig jättesnabbt!
Om jag vore du så skulle jag snarast åka till Sverige, ensam. Ta hjälp av din bror och börja jobba, skaffa en bra lägenhet eller ett radhus. Under tiden kommer ju din fru att få sköta om barnen ensam. Chanserna är goda att hon inom ett halvår kommer böna och be dig att ta dem... så kan hon fortsätta gymma, träffa väninnor och leva sitt liv.
Var inte rädd. Även tuffa tider har ett slut.
Tack alla som finns med på tråden jag skapat, ni är den enda tröstan som finns i min närvaro just nu kramisar till er alla.
Vill bara att allt ska gå väl.