• MissvisandeElin

Gastric bypass/sleeve 2016

Hej alla underbara människor där ute! :)

Jag har sett en tråd om detta ämne för 2015, men snart är det 2016 och då kanske vi är fler som vill/hoppas/ska få göra någon av dessa viktoperationer.

Jag själv var till vc och en remiss skickades till överviktsenheten på akademiska i Uppsala. Nu håller jag alla tummar och tår för att få komma dit på informationsmöte, och så småningom få en operation! :D

Just nu väger jag 117 kg på 170 cm, vilket ger ett BMI på 40,5.

Hur är det för alla er andra där ute, har ni kommit längre än jag? Har ni kanske redan fått eran operationstid?

Dela gärna med er av eran resa och erfarenheter, jag skulle gärna vilja ha lite pepp, fakta och funderingar från er.

• Svar på tråden Gastric bypass/sleeve 2016
  • Frallanz

Hej alla! Här är en som vill hoppa med i gruppen

Jag skickade in en egen remiss via 1177 till mitt sjukhus i mitten av oktober. Fick förra veckan en kallelese till träff med läkaren på kirurgmottagningen samt till gruppinfot.
    Nu är jag så nervös över att dem ska säga nej, nu när allt är så verkligt och jag fått en kallelse. Samt väldigt rädd för att få ett ja, för då kommer jag ju sövas som jag är så nojjig för, haha :D vill gärna göra en sleeve, men har läst på om båda ingreppen så går med på GBP också men min främsta önskan är en sleeve.

Ta hand om er och hoppas ni OPade mår bra!

• Stumpan07

Dag 2 med flyt, känns lite bättre idag faktiskt!

Har en urgullig chef som bestämde sig för att sympati-flyta med mig så vi kan sporra varandra. Degig i skallen men inte alls lina hungrig idag! Kom till och med på att jag missade eftermiddagsmålet så jag får ta den här ikväll.

• miija

Ja e sååååå nervös för morgonen dagen .

Har haft fullt upp hela dagen och inte tänkt på det men nu när barnen sover så är ja så nervös. Och tänker bara på värsta tänkbara .

Måste ta mitt förnuft till fånga å tänka på alla kramper jag har , och varför jag gör detta

• Stumpan07

Åh är det dags imorgon? Jag önskar dig all lycka till! Du får gärna uppdatera oss på hur det går!

• miija

Japp de e imorgon , Tack så mycket .

, kommer hålla er uppdaterade

• Dementoria
    Frallanz skrev 2016-11-22 07:58:41 följande:

Hej alla! Här är en som vill hoppa med i gruppen

Jag skickade in en egen remiss via 1177 till mitt sjukhus i mitten av oktober. Fick förra veckan en kallelese till träff med läkaren på kirurgmottagningen samt till gruppinfot.
    Nu är jag så nervös över att dem ska säga nej, nu när allt är så verkligt och jag fått en kallelse. Samt väldigt rädd för att få ett ja, för då kommer jag ju sövas som jag är så nojjig för, haha :D vill gärna göra en sleeve, men har läst på om båda ingreppen så går med på GBP också men min främsta önskan är en sleeve.

Ta hand om er och hoppas ni OPade mår bra!

Välkommen hit!
  • Bradbury

Välkommen Frallanz!
    Lycka till nu Mija! Imorgon är det en månad sedan min operation! Galet vad fort tiden går!

• miija

Hej på er alla

Blev op vid 12 tiden idag

Mår oförskämt bra .

Ligger och sörplar i mig lite vatten 30 ml som man ska dela upp i tre gånger så verkligen små klunkar .

Imorgon vid 14-15 tiden blir man utskriven

So far so good .

Glad att de äntligen blivit gjort å jag ser nu framemot min kommande vikt nedgång .

• Stumpan07

Härligt Mija! Skönt att höra att det gått bra! Skönt att du inte har så ont och så.. jag längtar nu!

• miija

Jag har mer ont i huvudet än imagen . 0 jagkänner inga besvär av gasen heller .

Men så fort ja e uppe å går så mår ja illa .

Så de blir promenad å sen ner i sängen å lägger mej igen .

Jag har 4 rums kompisar , så ja å en tjej får tiden å gå med vårt pladdrande så e e skönt

Svar på tråden Gastric bypass/sleeve 2016