Inlägg från: Åttionian |Visa alla inlägg
  • Åttionian

Kommer Miljöpartiet att marginaliseras efter sveket mot väljarna?

Mentat skrev 2015-11-26 11:09:09 följande:

Det har du givetvis rätt i. För vilka tar till stora släggan om rasism? Media, befolkat av väldigt (mp)-vänliga journalister...

Vi kan ju bara föreställa oss hur det skulle ha låtit om en Alliansregering hade vidtagit exakt de här åtgärderna, eller t.o.m mycket mindre. Eller snarare, vi kan nog inte föreställa oss det ramaskriet!

Det är skillnad på olika.

Är det inte viktigare att MP:s gräsrötter reagerar än att journalisterna reagerar? Dessutom är det så färskt att det inte har sjunkit in än för vissa kan jag tänka mig.
  • Åttionian
    Mentat skrev 2015-11-27 07:24:07 följande:

Stopp ett ögonblick! Jag hyllar inte Kinas politiska system ett endaste dugg, tack!

Det Kina bevisar är marknadsekonomins totala överlägsenhet vs planekonomin, inget annat.

Jo, det var det jag menade.

Jag anser annars att det är kombinationen av stat och marknad som gjort västländerna så bra. Inte för mycket av någondera, utan en skön mix. Kallas ju blandekonomi på ren svenska.
  • Åttionian
    Mentat skrev 2015-11-27 07:25:01 följande:

Vilka har mest makt: Journalisterna eller gräsrötterna?

Journalisterna. Men jag tänkte att det vore mer anmärkningsvärt om gräsrötterna inte reagerar, journalisterna måste ju inte tala om sina egna politiska åsikter.
  • Åttionian
    Konservativ skrev 2015-11-27 07:34:20 följande:

Jag skulle inte kalla Kina kommunistiskt, men inte heller marknadsekonomiskt eftersom många av de stora företagen är statsägda. Den bästa beteckningen är antagligen konfuciansk. Men när Nixon gjorde sin smarta deal var Kina benhård kommuniststat. 1972.

Blandekonomi typ? Kan ju vara så att marknadsekonomin kommer breda ut sig ännu mer där, efter hand. Men den renrasiga kommunismen har man nog lämnat, ja.
  • Åttionian
    Rataxes skrev 2015-11-27 08:53:46 följande:

Tänkte lite större än FL-ankdammen iofs...

Om du vill prata liberalism, varför då befinna sig på FL?
  • Åttionian
    themia skrev 2015-11-27 15:48:56 följande:

Du tänker ofta stort här, men när får vi se ditt parti statistiken?

"Parti statistiken"?
  • Åttionian
    Tecum skrev 2015-11-27 18:32:33 följande:

Känner du dig diskriminerad som kvinna och isf hur?

Jag är karl, och känner mig inte särdeles diskriminerad.
  • Åttionian
    nihka skrev 2015-11-27 19:14:47 följande:

Nope. Ingen (nästan) SD-klass på något.

De här åtstramningarna kommer av en flyktingkris. SD har velat strypa invandringen drastiskt i decennier.

Det verkar alltså som att SD inte ser någon skillnad mellan nu, och när det kom lika många flyktingar på ett år som det gjort på ett par månader under hösten.

Kulram till Åkesson i julklapp?

Jag ogillar förevisso SD, men jag tycker det sista du skrev var bra onödigt.
  • Åttionian
    Rataxes skrev 2015-11-27 19:49:54 följande:

Varför inte? Jag finns dessutom på fler ställen än FL.

För att du tycks inte gilla Familjeliv alls.
  • Åttionian
    nihka skrev 2015-11-27 19:55:38 följande:

Vad föreslår man om inte en kulram till partiledare som inte ser skillnad på 80 tusen på ett år och 80 tusen på ett par månader?

Miniräknare? Glasögon? Mellanstadiematte?

Ingenting, man protesterar mot SD:s politik. Inte hoppar på deras företrädare på ett personligt sätt. Man måste skilja på sak och person.
Svar på tråden Kommer Miljöpartiet att marginaliseras efter sveket mot väljarna?