Inlägg från: Sack |Visa alla inlägg
  • Sack

Mångkultur som ideologi.

Vem vill bli kvoterad in på sin arbetsplats? Vem vill ha kvoterade arbetskamrater?

En anställning borde alltid och enbart bygga på vilken kompetens som efterfrågas och tillgodoses, inte om man är kvinna, man, invandrare, fysiskt handikappad osv. Det är ingen kompetens att vara man?

Tvång i sammanhanget kan ju få katastrofala följder. För att dra det till en ytterlighet, vem vill ligga på operationsbordet och veta att hälften av personalen som är i rummet är där på grund av sin kompetens och de andra av en annan anledning.

Tycker det är bättre angripa problemet via skolbänken.

• Sack
    Digestive skrev 2015-11-26 01:17:29 följande:
    Ja, det är verkligen trasiga idéer som bjuder på ett precis lika trasigt samhälle. Det har historien facit förtäljt oss flertalet gånger.

Om man vill förändra folkets mentalitet så går det inte att hetsa fram med tvång, utan det får kultiveras under en längre tid och en av de bättre metoderna verkar vara positiv stimulans.
    Vad kallar du ditt sätt att se på världen? Jag undrar mest för jag har aldrig själv funderat på vad jag hör hemma i för fack. Men sen upptäcker man andra som tycker i princip som jag. Problemet är att jag blir så förbannad när jag läser en del inlägg, så jag funderar på att gå tillbaka och bli läsare igen. 
  • Sack
    Åttionian skrev 2015-11-26 02:12:53 följande:
    Hört talas om uttrycket "ignorance is a bliss"?
    Nä, jag tror inte på religiös smörja som välsignelser...
Svar på tråden Mångkultur som ideologi.