Mångkultur som ideologi.
Bla, bla, bla... Inte kom ut ur denna tråd.
Bla, bla, bla... Inte kom ut ur denna tråd.
Inte mycket *
Vad kallar du ditt sätt att se på världen? Jag undrar mest för jag har aldrig själv funderat på vad jag hör hemma i för fack. Men sen upptäcker man andra som tycker i princip som jag. Problemet är att jag blir så förbannad när jag läser en del inlägg, så jag funderar på att gå tillbaka och bli läsare igen.
Nä, jag tror inte på religiös smörja som välsignelser...
Mångkultur som ideologi. Ja, det måste vara Socialdemokraternas enda ideologiska fråga som de förespråkar idag.
Många olika kulturer i ett och samma land. Det är vad Sverige har idag och därför har vi fått bland annat hedersvåld och hedersmord.
Känner du dig sviken av Miljöpartiet?
Tyvärr har det blivit helt misslyckat. Folk mår sämre än någonsinn i Sverige och ekonomin är sämre än någonsinn.
Är vi överens om att Rikdsagen aldrig har lagstiftat om att Svenska företag är tvugna att upprätta mångfaldsmål eller att företag är tvugna att tvångskvotera på arbetsplatser för att uppnå uppställda mångfaldsmål?
Jag tycker att det är bättre att koncentrera sig på vad riksdagen beslutar i stället för att grotta ner sig i motionerna. Det skrivs enort mycket politiska motioner och många av dem är inte särskilt genomtänkta. Jag kan exempelvis nämna,
Förbud mot dubbelt medborgarskap (SD)
Inför straffskatt för överviktiga(C)
Ge stockholmarna mer ?tid att älska och skratta? med butlerliknande tjänster (S)
Förbud mot burfåglar (C)
Rösträtt för spädbarn (V)
Försvar för kreationismen dvs uppfattningen att Gud har skapat världen ( KD)
Avskaffa Jantelagen (M)
Handlingsplan mot lätta vapen med ett genusperspektiv (FP)
Förbjud fruimport (SD)
Inför rulltrappefri dag (M)
För den fortsatta diskussionen är det vara bra om du kan redogöra för vad riksdagen faktiskt har beslutat om i frågan, diskussionen blir mer faktabaserad då.
Hen är inte moderat.
Källa?
Fundera på det om du kan.
En moderat som tänker flytta till kommunistdiktaturen Kina om SD får över 20%. Det var något nytt!
Givetvis. Norge är ett grannland som har fört en ansvarig invandringspolitik till skillnad från Sverige. Om helvetet brak lös i Sverige flyttar jag dit.
Absolut.