Anonym (...) skrev 2015-11-23 11:03:11 följande:
Sådär tänkte jag också, men sedan var han otrogen mot mig två gånger på kort tid (trots att allt var rätt i förhållandet) så nu vet jag inte om jag verkligen ska kämpa och jobba för att få det att hålla...kanske var det den inställningen som gjorde att han vågade,eftersom han inte kände att han riskerade något...
Med andra ord är jag rätt tveksam till att det håller tills vi dör ..
Vad tråkigt. Jag är också väldigt osäker på om jag skulle ha lust att fortsätta jobba på det om jag hamnade i det läget.
Jag är naturligtvis medveten om att min övertygelse om att vi kommer att vara tillsammans tills döden skiljer oss åt är ganska naiv. Man talar ju ofta om att si och så många äktenskap slutar i skilsmässa, men resten gör ju faktiskt INTE det. Lite lurigt att hitta statistik, men 2012 upphörde tydligen ca 53 000 äktenskap, varav drygt 23 000 på grund av skilsmässa. Övriga 30 000 avslutades alltså på grund av dödsfall. (Nu vet man ju inte hur länge de hade varit gifta, om det var deras första eller tredje äktenskap osv, men ÄNDÅ!) Några lyckliga stackare är i alla fall så tjuriga att de håller ihop. Och så tjuriga har jag bestämt att jag tror att vi är.